دستاورد یک شرکت دانش بنیان داخلی؛

تولید چسب موقت ترومای چشمی/ جلوگیری از کوری در کمتر از یک دقیقه

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت چسب موقت چشمی شده‌اند که در ترومای چشمی قابل کاربرد است و در کمتر از یک دقیقه از کوری فرد جلوگیری می‌کند.

تولید چسب موقت ترومای چشمی/ جلوگیری از کوری در کمتر از یک دقیقه
کد خبر: 384618
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ ۱۲:۰۸:۰۹

اعتمادآنلاین| اعظم زارع مدیر اجرایی یک شرکت دانش بنیان نوپا با بیان اینکه ما در حال تحقیق و توسعه روی محصول چسب زخم چشمی هستیم، اظهار داشت: این محصول در تروماهای چشمی کاربرد دارد و می‌تواند مانع از نابینایی فرد در مدت زمان کوتاهی شود.

این محقق خاطر نشان کرد: وقتی چشم دچار تروما شده و کره چشم دچار پارگی می‌شود پزشک می‌بایست در مدت زمان کوتاهی این تروما را درمان کند؛ زمانیکه این چسب روی چشم آسیب دیده قرار می‌گیرد می‌تواند در کمتر از یک دقیقه کره چشم را ببندد و مانع از کوری فرد شود.

او با بیان اینکه در تولید این چسب از پلیمرهای سنتزی استفاده کردیم، گفت: تمام مواد اولیه تولید این چسب موقت چشمی از داخل کشور تهیه شده است.

زارع با بیان اینکه چسب موقت چشمی نمونه خارجی دارد، گفت: اما نمونه داخلی آن در کشور وجود ندارد و ما توانستیم دانش فنی آن را بدست آوریم.

این محقق ادامه داد: قیمت نمونه خارجی چسب‌های موقت چشمی 200 دلار است ولی قیمتی که برای این محصول در نظر گرفته می‌شود 200 هزار تومان است که یک دهم نمونه خارجی می‌شود و می‌تواند صرفه جویی ارزی بالایی برای کشور داشته باشد.

مدیر اجرایی این شرکت دانش بنیان نوپا عنوان کرد: بی نیازی از میکروسکوپ، سازگار با شکل و ابعاد جراحت، تکنولوژی منحصر به فرد، بدون ایجاد آسیب اضافی و قیمت مناسب نسبت به نمونه خارجی از مزیت‌های این چسب موقت چشمی به شمار می‌رود.

او با تاکید بر اینکه این محصول از دانشگاه وارد صنعت شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نمونه آزمایشگاهی محصول به تولید رسیده و قرار است در سال آینده وارد بازار شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها