کد خبر: 384720
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ ۱۸:۰۸:۱۵
| |

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی:

پراید از کرونا بیشتر تلفات داشته است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: 40 روز از بدرقه سرباز وطن و رستم واقعی شاهنامه فردوسی می‌گذرد، روز شهادت مردی را پشت سر گذاشتیم که بعد از 70 سال با خون و راهش موشک‌ها را به سمت پایگاه‌های آمریکا روانه و آنها را تحقیر کرد.

پراید از کرونا بیشتر تلفات داشته است
کد خبر: 384720
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ ۱۸:۰۸:۱۵

اعتمادآنلاین| رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: 40 روز از بدرقه سرباز وطن و رستم واقعی شاهنامه فردوسی می‌گذرد، روز شهادت مردی را پشت سر گذاشتیم که بعد از 70 سال با خون و راهش موشک‌ها را به سمت پایگاه‌های آمریکا روانه و آنها را تحقیر کرد.

محمد حسین روشنک در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استانی و ملی که در اتاق بازرگانی مشهد برگزار می شد، افزود: چندین سالی است که می‌گویم ما به وزارت تجارت نیاز داریم نه وزرات صنعت و معدن وتجارت. چون یک وزیر برای 3 بخش گذاشته‌ایم باز هم حق تجارت ضایع و پایمال می‌شود.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی اضافه کرد: بی مهری به تجارت از زمان تشکیل وزارت صنعت و معدن و تجارت از زمان حضور آقای نعمت زاده که یک وزیر ضدتجارت بود شروع شد و وزیران صمت تا به امروز به استان ما و کشور بی‌مهری کرده و می‌کنند.

این صادرکننده پیشکسوت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به شخصه سالی 25 میلیون دلار صادرات به کشورهای همسایه داشته‌ام، برند (خزر روشن) در کشورهای آسیای میانه بهترین برند بود و من را به جای روشنک (خزر) صدا می‌زدند، با وجود همین سوء مدیریت‌ها این عدد سال گذشته به یک میلیون دلار و متاسفانه امسال نیز به 500 هزار دلار رسید! این برند امروز از بین رفته است و دلیل آن هم تنها نادانی تصمیم گیرندگان تجارت کشور است.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی تصریح کرد: 15 سال است که دنبال صدور پروانه 《تولید بدون کارخانه》 در ایران هستم ولی هیچ اتفاقی برای این ایده و فکر رخ نداده است!


آقای نعمت زاده برای این ایده گفت من آن را قبول ندارم و وزیر فعلی‌هم که هیچ واکنشی به هیچ چیز نشان نمی‌دهد، ما در خراسان مشکل اداری نداریم و گمرک استانی‌مان بهترین تصمیمات را می‌گیرد صمت و استاندارد وراه آهن همین طور. مشکل این است که بخشنامه‌ها و دستورات تاسف بار از تهران صادر می‌شود نه خراسان رضوی.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی اضافه کرد: متاسفانه در ایران تجارت بی صاحب است و این را من می‌گویم که سالهاست برای این مقوله جان کنده‌ا. تجارت با نماینده‌های مجلسی که فکر می‌کنند اگر تجارت راه بیافتد اقتصاد کشور آسیب می‌بیند راه نمی‌افتد!

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی اضافه کرد: پراید نماد تولید ما است و امروز همین خودرو در مدتی که ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرده 2 برابر این ویروس جان ایرانیان را گرفته و می‌گیرد!

ما همیشه در کشورمان کسانی که خوش حساب بودند را جریمه کرده‌ایم و این چه تصمیماتی است برای تجارت و صادرات کشور گرفته می‌شود؟ کسی که مجبور شده است به خاطر احترام به قانون 4500تومان مابه التفاوت قیمت دلار را به دولت ضرر پرداخت کند، امروز می بیند که چگونه به بدحسابان پاداش داده می شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی اضافه کرد: اگر قرار است صادر کنندگان ملی را انتخاب کنیم باید نظر استان‌ها را نیز جویا شویم و شاید آنها اطلاعات بیشتری از مرکز داشتند.

روشنک تصریح کرد: من به عنوان یک صادر کننده و رییس بخش صادرکنندگان استان در میان بخش‌نامه های متعدد گم شده‌ام. چرا باید وارد کنندگان زعفران و پسته تلفن همراه وارد کنند؟! این رفتار چیزی جز ارائه رانت به عده‌ای خاص است؟!

وی تصریح کرد: من به عنوان رییس انجمن صادرکنندگان استان باید بگویم که نتوانستم برای وضعیت دوغارون، بحث ریلی و صادرات این استان با وجود این فعالیت‌های پیشگیرانه در امر صادرات کاری کنم، من عاشق این کشورم ولی با وجود این بروکراسی‌های اداری‌ِ نحس من هرچه در چنته داشتم ارائه کردم و دیگر چیزی برای ارائه و کمک به صادرکنندگان ندارم و امسال سال آخری است که در این پست خدمت خواهم کرد.

وی با اشاره به تلقین غلط در فضای کشور گفت: چرا فضایی در کشور ایجاد شده است که واردات را سم می‌دانند؟ اگر واردات به کشور 10 روز انجام نشود تولید کشور فلج می‌شود. و بدون شک این تصمیمات مایه تاسف است.

روشنک در پایان تاکید کرد: اگر وزیر اختیارات بیشتری به استاندار اقتصادی ما بدهد خدا را شاهد می‌گیرم که سال بعد از این اتفاق ما شاهد افرایش دو برابری صادرات استانی خواهیم بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها