مشاور رئیس جمهور:

سیاست‌های جدید اقتصادی مغایر قوانین مناطق آزاد است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه خروج امریکا از برجام مشکلات جدی ارزی برای کشور ایجاد کرد، گفت: اگرچه برخی از این سیاست‌ها با قوانین مناطق آزاد مغایر است اما به دلیل شرایط اقتصادی موجود، این قوانین اعمال شدند.

سیاست‌های جدید اقتصادی مغایر قوانین مناطق آزاد است
کد خبر: 384745
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ۰۹:۰۱:۲۴

اعتمادآنلاین| مرتضی بانک درباره تاثیر سیاست‌های جدید بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در عملکرد مناطق آزاد اظهار داشت: متاسفانه شرایط ویژه‌ای که بعد از خروج آمریکا از برجام ایجاد شد، مشکلات ارزی جدی برای کشور به‌ وجود آورد و از این رو دولت سیاست‌هایی را اتخاذ کرد که بسیاری از بخش‌های اقتصادی متاثر از آن شدند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد هم مشمول این قوانین هستند، ادامه داد: اگرچه برخی از این سیاست‌ها با قوانین مناطق آزاد مغایر است اما به دلیل شرایط اقتصادی موجود، این قوانین اعمال شدند.

مشاور رییس جمهور با تاکید بر اینکه بعد از خروج از این شرایط به وضعیت اول بر می‌گردیم، گفت: مناطق آزاد هم مانند سایر بخش‌ها درگیر این سیاست‌ها شده است اما با بهبود شرایط، طبق مقررات قبلی مناطق آزاد اداره می‌شوند.

بانک ادامه داد: بخشی از این محدودیت‌ها در حوزه ثبت سفارش بوده و به این دلیل اجرا شد تا مصرف ارز و تقاضای ارز کنترل شود. این سیاست جدید شامل مناطق آزاد هم شد اما ساز و کاری را در نظر گرفته‌ایم که در مناطق آزاد سیستم ثبت سفارش را در مجموعه داخلی با مقررات مناطق آزاد هماهنگ کنیم.

وی تاکید کرد: این سیاست‌های جدید از جمله ثبت سفارش، مشکلاتی را ایجاد کرده که همه بخش‌ها از جمله مناطق آزاد درگیر آن شده‌اند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها