ناسا میلیون‌ها کانون انتشار متان قطب شمال را ردیابی می‌کند

با بررسی جدید دانشمندان ناسا، دو میلیون کانون انتشار متان در قطب شمال آمریکا یافت شده است.

ناسا میلیون‌ها کانون انتشار متان قطب شمال را ردیابی می‌کند
کد خبر: 384775
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ۰۹:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| براساس بیانیه‌ای که توسط آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) منتشر شده، با بررسی جدید دانشمندان ناسا دو میلیون کانون انتشار متان در قطب شمال آمریکا یافت شده است.

کلایتن الدر، نویسنده اصلی این پژوهش از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا گفت: «ما نقاط مهم را مناطقی می‌دانیم که بیش از 3000 قطعه در هر میلیون متان بین سنسور هوا و زمین را نشان می‌دهند و ما دو میلیون از این نقاط مهم را در زمینی که تحت پوشش قرار دادیم شناسایی کردیم».

در مجموعه داده‌ها‌، این تیم همچنین الگویی را کشف کرد: به طور متوسط​​، کانون‌های متان بیشتر در حدود 40 متر از نقاط پر از آب، مانند دریاچه‌ها و نهرها متمرکز شده بودند. بعد از نشان 40 متر، حضور نقاط کانونی به تدریج پراکنده‌تر شد و در فاصله حدود 300 متری از منبع آب، تقریباً کاملاً کاهش یافت.

قطب شمال یکی از سریع‌ترین مکان‌های گرم‌شدن کره زمین است؛ با افزایش دما، لایه یخ‌زده دائمی خاک شروع به ذوب‌شدن می‌کند و متان و سایر گازهای گلخانه‌ای را در جو آزاد می‌کنند.

متخصصان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا یادآور شدند: انتشار گازهای متان می‌تواند گرمایش آینده را تسریع کند، اما برای درک اینکه تا چه میزان می‌توانند آزاد شوند و همچنین چه زمانی و چه عوامل محیطی ممکن است در انتشار آن تأثیر بگذارد نیاز به پژوهش‌های بیشتری است.

اِلدر گفت: پس از دو سال مطالعه میدانی زمینی که در سال 2018 در یک مکان دریاچه آلاسکا با کانون متان شروع شد، متوجه ذوب یخ‌ها و انتشار گاز متان در جو بودیم.

شناسایی علل احتمالی توزیع کانون‌های متان به دانشمندان کمک می‌کند تا انتشار این گازهای گلخانه‌ای را در مناطق غیرقابل کنترل محاسبه کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها