ترودو درباره دیدارش با «ظریف» توضیح داد

نخست‌وزیر کانادا که به دلیل دیدار با وزیر خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با انتقاداتی مواجه شده است، توضیحاتی را درباره علت این دیدار ارائه کرد.

ترودو درباره دیدارش با «ظریف» توضیح داد
کد خبر: 384834
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ۱۱:۰۶:۴۰

اعتمادآنلاین| «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا، درباره علت دیدار خود با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران، گفت: من به خانواده‌ها قول داده‌ام که هر کاری را که می‌توانم انجام دهم تا مطمئن شوم آنها پاسخ می‌گیرند که ما (درباره سرنگونی هواپیما) تحقیقات تام و کامل داشته باشیم و دقیقاً بدانیم که چه اتفاقی افتاد.

محور اصلی گفتگوهای ترودو با ظریف در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ، رایزنی در خصوص وضعیت تحقییقات در حال انجام در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران که ماه گذشته رخ داد، بوده است.

ترودو گفت با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده تا به او بگوید همکاری با یکدیگر در این زمینه چقدر مهم است.

یادآور می‌شود روز گذشته ظریف قرار بود با فرانسوا-فیلیپ شامپین، وزیر امور خارجه کانادا دیدار کند که نخست‌وزیر کانادا هم در نشست این دو حضور یافت.

وزیر امور خارجه کانادا هم گفته است در دیدار با ظریف بر لزوم ارسال جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی سقوط کرده در ایران به فرانسه برای تجزیه و تحلیل آنها و توافق برای پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان تاکید کرده است.

مقام‌های کانادا گفته‌اند دلیل حضور ترودو در نشست وزیران امور خارجه دو کشور این بوده که نشان دهد کشورش در مورد تحقیقات در مورد سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین جدی است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها