کد خبر: 384842
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ۱۱:۲۱:۱۵
| |

کشورهای اروپایی خواستار توقف فوری عملیات ارتش سوریه در «ادلب» شدند

برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در شورای امنیت در پایان برگزاری یک نشست غیررسمی فوق‌العاده در بیانیه مشترکی خواستار توقف فوری حملات ارتش سوریه به ادلب شدند.

کشورهای اروپایی خواستار توقف فوری عملیات ارتش سوریه در «ادلب» شدند
کد خبر: 384842
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ۱۱:۲۱:۱۵

اعتمادآنلاین| شورای امنیت پیرامون اوضاع نابسامان انسانی ادلب سوریه جلسه غیرعلنی تشکیل داد.

نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله استونی، بلژیک، آلمان، فرانسه و هلند در این جلسه نسبت به تشدید تنش نظامی مستمر در شمال غرب سوریه که منجر به آوارگی گسترده مردم این کشور شده، ابراز نگرانی و اعلام کردند، این بدترین و بی‌سابقه‌ترین مورد آوارگی در جهان طی سال‌های اخیر است که می‌توان از آن اجتناب کرد.

نمایندگان این کشورها در این جلسه نسبت به حملات مستمر علیه اهداف غیرنظامی در مناطق مسکونی، تاسیسات پزشکی و آوارگان موجود در داخل سوریه هشدار داده و گفتند باید این حملات فورا متوقف شوند.

کشورهای مذکور در پایان این جلسه بیانیه مشترکی را امضا کرده و در آن خواستار توقف حملات طرف‌های درگیر در سوریه به ویژه ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن، امضای توافق‌نامه دائمی آتش‌بس، تضمین حفاظت از غیرنظامیان و مشارکت در پایبندی کامل به قوانین بین‌المللی انسانی شدند.

این کشورها در بیانیه خود اعلام کردند، در خصوص درگیری‌های سوریه راه‌حل نظامی دائمی غیرممکن است.

در همین راستا، دیپلمات‌ها می‌گویند، کشورهای مذکور برای درخواست صدور بیانیه مشترک توسط شورای امنیت تلاشی نکردند زیرا می‌دانستند روسیه با آن مخالفت می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها