آمریکا: 150 میلیون واکسن «کرونا» به زودی تولید می‌شود

یک مقام کاخ سفید مدعی شد تا ماه نوامبر، 150 میلیون واکسن بیماری کرونا توسط شرکت‌های بزرگ داروسازی آمریکا تولید می‌شود.

آمریکا: 150 میلیون واکسن «کرونا» به زودی تولید می‌شود
کد خبر: 384867
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ۱۳:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| پیتر ناوارو، رئیس هیئت تجارت ملی کاخ سفید امروز شنبه اعلام کرد که انتظار می‌رود پنج شرکت داروسازی بزرگ آمریکا تا نوامبر (آبان 99)، 150 میلیون واکسن کرونا ویروس (کووید-19) را تولید کنند.

بنا به اعلام این مقام آمریکایی، شرکت‌های بزرگ داروسازی آمریکا در حال حاضر درگیر پروژه‌ای در حد و اندازه‌های ساخت سلاح‌های هسته‌ای هستند. ناوارو تاکید کرد اجرای این برنامه نیازمند تلاش، تحقیق و توسعه گسترده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده، بیش از هزار و 500 نفر در چین در اثر ابتلا به ویروس کشنده کرونا جان خود را از دست دادند. همچنین طی یک روز گذشته شمار مبتلایان به این ویروس به 2 هزار و 641 و تعداد کشته شدگان به 143 نفر افزایش یافت.

پیشتر اعلام شد چین به راه حلی موثر برای درمان این نوع عفونت تنفسی دست یافته است. بنا به گفته پزشکان، استفاده از پلاسمای خون کسانی که از ویروس کرونا بهبود یافته اند، می‌تواند تاثیرات مثبتی را در روند درمان آن نشان دهد. شیوع ویروس کشنده کرونا از اواخر دسامبر سال 2019 در شهر ووهان چین آغاز شد و تاکنون به بیش از 20 کشور گسترش یافته است.

ادعای آمریکا برای ساخت ویروس کرونا در حالی است که پیشتر انستیتوی تحقیقات رسانه‌ای خاورمیانه (MEMRI) در مطالعه‌ای اعلام کرده است اخبار متعددی در مطبوعات جهان عرب منتشر شده است که نشان می‌دهد آمریکا و رژیم صهیونیستی به منظور ایجاد جنگ روانی و اقتصادی علیه چین و متوقف کردن این کشور، ویروس کرونا را تولید و پخش کرده‌اند.

رسانه سعودی الوطن گزارش داد آمریکا و اسرائیل را متهم کرده است که طی چند سال گذشته در پشت پرده شیوع بیماری‌های فراگیر دیگری نیز بوده‌اند. در اوایل ماه فوریه سال جاری میلادی نیز روزنامه «الثوره‎» سوریه در گزارشی شیوع ویروس جدید کرونا را بخشی از جنگ آمریکا و چین قلمداد کرد که آمریکا با هدف ضربه زدن به اقتصاد چین، آن را وارد این کشور کرده است.

این روزنامه نوشت: از ویروس ابولا، زیکا، سارس، آنفلوآنزای پرندگان، آنفلوآنزای خوکی گرفته تا سیاه زخم و جنون گاوی و کرونا، همه به دست آمریکا برای تهدید کشور‌ها و نابودی مردم جهان در آزمایشگاه ساخته و انتشار یافته‌اند. آمریکا این نوع جدید جنگ بیولوژیکی را آغاز کرده است و از طریق آن قصد دارد قوانین بازی در جهان را به سود خود تغییر دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها