۲۶ بهمن ۹۸؛

نرخ 13 هزار و 850 تومانی دلار در آغاز هفته

هر دلار در صرافی‌های بانکی امروز (شنبه) بدون تغییر قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته (پنجشنبه) به قیمت 13 هزار و 850 تومان به فروش رسید.

نرخ 13 هزار و 850 تومانی دلار در آغاز هفته
کد خبر: 384874
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ۱۳:۲۰:۰۴

اعتمادآنلاین| بر این اساس، نرخ خرید هر دلار امروز در تابلوی صرافی‌های بانکی 13 هزار و 450 تومان و فروش 13 هزار و 850 تومان بود.

قیمت خرید هر یورو نیز 14 هزار و 850 تومان و نرخ فروش آن 15 هزار و150 تومان شد.

میانگین بهای هر یورو در روز معاملاتی گذشته در سامانه سنا 15 هزار و 196 تومان و هر دلار 13 هزار و 358 تومان بود.

همچنین در سامانه نیما در روز معاملاتی گذشته هر حواله یورو 14 هزار و 129 تومان فروخته شد، حواله دلار نیز 12 هزار و 606 تومان به فروش رسید.

علت رشد جدید نرخ دلار در روزهای اخیر نزدیک شدن به نشست FATF و نگرانی از قرار گرفتن نام ایران درلیست سیاه این نهاد مالی است.

قرار است نشست اصلی FATF در روزهای پایانی بهمن امسال برگزار شود که در آن به موضوع تصویب نشدن لوایح FATF پرداخته می‌شود.

این گونه شایعه شده که ایران به دلیل تصویب نکردن همه لوایح FATF در لیست سیاه این نهاد قرار می‌گیرد، اما برخی دیگر معتقد هستند که بعید است این اتفاق در نشست پیش روی FATF رخ دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این باره می‌گوید: نمایندگان ایران در اجلاس مقدماتی شرکت کرده و نظرات خود را مطرح کردند.

فرهاد دژپسند گفت: با توجه به اینکه 36 بند از 41 بند لوایح امتیاز توسط ایران تصویب و اجرا شده است، نمایندگان ایران استدلال می‌کنند که قرار دادن ایران در لیست سیاه توجیه‌پذیر نیست و امیدواریم مانع از پیوستن ایران به لیست سیاه شویم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها