برگزاری جلسه هماهنگی برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران – آذربایجان

جلسه هماهنگی برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران– آذربایجان در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد.

برگزاری جلسه هماهنگی برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران – آذربایجان
کد خبر: 384881
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ۱۳:۲۸:۱۶

اعتمادآنلاین| در این جلسه که با ریاست معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت برگزار شد ؛ تابش با اشاره به نشست‌ها و جلسات برگزارشده و اقدامات صورت گرفته در این راستا کرد: در جلسات برگزار شده بین مقامات دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان از جمله ملاقات ریاست محترم جمهور و رییس جمهور آذربایجان موضوع ایجاد شهرک صنعتی برای استفاده از ظرفیت دو کشور پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد شهرک‌های صنعتی ، یکی از راههای مناسب برای کمک به سرمایه‌گذاران در تحقق اهداف برنامه‌های آنها می باشد، تصریح کرد: صنعت همواره از مهمترین بخشهای اقتصادی هر کشور است که می تواند نقش بسیار مهمی در اشتغال زایی و درآمدزایی ایفا نماید بنابراین تقویت و کمک به مناطق صنعتی مانند استان اردبیل و ایجاد کسب و کار می تواند باعث رفع معضل بیکاری در این منطقه شود.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت متذکر شد: احداث منطقه صنعتی مشترک و گسترش روابط تجاری بر پایه تجارت ترجیحی یکی از موثرترین و مهمترین کارهایی است که در شرایط فعلی باید به آن پرداخته شده و برای عملیاتی شدن آنها سریعتر اقدام گردد.

تابش اظهار امیدواری کرد ؛ پس از بررسی مشکلات و احصا موانع در کارها در جلسات برگزار شده ؛ هر چه سریعتر نسبت به تسریع در امور تصمیم گیری نهایی صورت پذیرد.

طی این نشست مقرر شد ؛ هر چه سریعتر ، متن موافقتنامه ایجاد شهرک صنعتی مشترک دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان با امضای وزیر محترم صنعت ، معدن و تجارت ازسوی سازمان حمایت و مشارکت استانداری اردبیل تهیه و به منظور اطلاع و اظهارنظر برای طرف مقابل ارسال شود.

همچنین مقرر شد از طرف آذری دعوت شود که برای مذاکره در خصوص مواد موافقتنامه، کارگروه موردنظر خود را در کوتاهترین زمان ممکن به استان اردبیل اعزام کنند.

لازم بذکر است ؛ ایجاد شهرک‌ همجوار ؛ با هدف توسعه و رونق صادرات در این استان نیز مورد مطالعه و در دستور کار قرار گرفت.

شایان ذکر است ؛ ایجاد این شهرک با هدف افزایش مبادلات تجاری و با گرایش تولید محصولات صادرات محور کشور در سال حمایت از تولید ملی در مرز مشترک دو کشور ایران و آذربایجان در شهر پارس‌آباد مغان به دلیل نزدیکی به فرودگاه و اقلیم آب‌ و هوایی و به ویژه نزدیکی به راه آهن پارس‌آباد-آذربایجان ، ایجاد خواهد شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها