اسپر: «چین» اصلی‌ترین چالش برای آمریکا است

وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی خود در نشست امنیتی مونیخ، اعلام کرد در پی مقابله با چین نیست، اما در برابر «فعالیت‌های منفی» آن می‌ایستد.

اسپر: «چین» اصلی‌ترین چالش برای آمریکا است
کد خبر: 384882
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ۱۳:۳۱:۲۱

اعتمادآنلاین| مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در دومین روز از پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد آمریکا در پی رویارویی با چین نیست.

او گفت: وظیفه داریم با آن بخش از تلاش‌های چین که به اقتصاد آمریکا آسیب می‌رساند، مقابله کنیم. البته ما در پی مقابله با چین نیستیم، اما باید در برابر فعالیت‌های منفی این کشور بایستیم.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه سخنان خود مدعی شد: چین در پی تسلط بر آسیاست، ما درباره شفافیت اهداف امنیتی این کشور تردید داریم.

اسپر افزود: فناوری پیشرفته‌ای که چین بدان تکیه دارد امنیت آمریکا و هم‌پیماناتش را تهدید می‌کند. کشور‌های ما نباید به سامانه G5 که شرکت‌های چینی عرضه کرده‌اند، اعتماد کنند.

او در بخشی دیگر از سخنرانی خود مدعی شد: اعلام کرد ماموریت ما در عراق آموزش نیرو‌های عراقی و ارائه مشاوره به آنان با هدف جلوگیری از بازگشت مجدد سازمان دولت (گروه تروریستی داعش) به این کشور است.

وزیر دفاع آمریکا در این نشست به موضوع توافق صلح میان این کشور و گروه طالبان نیز اشاره کرد و گفت: اگر طالبان به کاهش خشونت پایبند باشد با آنان توافقنامه صلح امضا می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها