کد خبر: 384897
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ۱۴:۳۱:۴۴
| |

معاون استاندار مرکزی مطرح کرد:

مبارزه با پدیده قاچاق، به کمک ابزارهای اقتصادی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: قاچاق پدیده ای اقتصادی است و باید با ابزار و اهرم اقتصادی با آن برخورد و مقابله شود.

مبارزه با پدیده قاچاق، به کمک ابزارهای اقتصادی
کد خبر: 384897
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ۱۴:۳۱:۴۴

اعتمادآنلاین| بهروز اکرمی امروز شنبه 26 بهمن ماه در یازدهمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه قاچاق کالا به عنوان یک پدیده اقتصادی در تمام دنیا وجود دارد، افزود: برای مهار این پدیده اقتصادی باید ابزار اقتصادی استفاده کرد و ابزارهای امنیتی را به عنوان آخرین راهکار مدنظر قرار داد.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی، امنیتی و قضایی به حوزه قاچاق موبایل ورود کرد، اما آنچه اثربخش بود اتخاذ تصمیم فنی و اقتصادی بود و همین تصمیم باعث شد که امروز قاچاق موبایل به صفر نزدیک باشد و خوشبختانه در حوزه قاچاق پوشاک نیز اهرم های اقتصادی مدنظر قرار گرفته است که می توان با این روند به دستاوردهای مثبت دست یافت.

اکرمی با تاکید بر توجه به موضوع قاچاق به صورت چمدانی بویژه در حوزه پوشاک، بیان کرد: در کنار قاچاق چمدانی باید برای وضعیت مناطق آزاد نیز فکری کرد به هرحال سالانه این مناطق مسافران بسیاری را جذب می کنند که باید برای آنها و همچنین برخی از مناطق برند در کشور نیز تدبیر و راهکاری اتخاذ کرد.

وی اظهار کرد: مسلما کنترل قاچاق در کشور ضرر و زیان کمتری را به آحاد مردم وارد می کند چراکه جلوگیری از قاچاق تبعات اجتماعی و اقتصادی خوبی به همراه خواهد داشت.

معاون استاندار در خصوص کنترل قاچاق دام و پلاک کوبی گفت: پلاک کوبی دام کار سختی نیست، اما اجرای هر طرحی آمادگی و تصمیمات جدی می طلبد. در این راستا نکته مهم در اولویت قرار گرفتن پلاک کوبی دام هایی که باید جابجا شوند، است و باید جهاد کشاورزی، دامپزشکی و اتحادیه دامداران استان در کوتاه ترین زمان ممکن امکان انتقال دام را میسر کنند.

اکرمی افزود: نباید ناراضی تراشی کنیم، پلاک کوبی دام باید به سرعت انجام و دام انتقال یابد، جامعه هدف طرح پلاک کوبی مشخص است و به راحتی می توان اطلاع رسانی کرد و باید ظرف 6 ماه آینده این مسئله بدون ورود به فاز انتظامی و قضایی در استان مرکزی حل شود.

در این جلسه قربانیان معاون نظارت سازمان صمت استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی در برخورد با برندها و نمایندگی های غیرمجاز برخورد لازم را داشته است، گفت: در حال حاضر استان از وجود تابلوهای برندها و نمایندگی های کالاهای خارجی غیرمجاز پاک است، اما فعالیت آنها وجود دارد و مردم مکان عرضه این کالاهای برند را می شناسند، اما آمادگی برای برخورد وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها