کد خبر: 384959
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

ورود پوشاک به کشور ممنوع است/ دیگر از تسهیلات ارزان‌قیمت خبری نیست/ تولیدکنندگان باید تسهیلات با نرخ بهره 4 درصد دریافت کنند

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک، به «اعتمادآنلاین» گفت: دستورالعمل ساماندهی ورود برندهای خارجی پوشاک سال 95 از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و اجرایی، و به واسطه همین دستورالعمل، ورود پوشاک به کشور ممنوع شد.

ورود پوشاک به کشور ممنوع است/ دیگر از تسهیلات ارزان‌قیمت خبری نیست/ تولیدکنندگان باید تسهیلات با نرخ بهره 4 درصد دریافت کنند
کد خبر: 384959
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فرشته بهروزی‌نیک- ورود پوشاک به کشور ممنوع شده است. این بخشی از اظهارنظر رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک در پاسخ به این پرسش است که: «آیا جولان برندهای خارجی همچنان فضا را برای تولیدکنندگان داخلی تنگ کرده؟»

ابوالقاسم شیرازی در این‌ باره به اعتمادآنلاین گفت: دستورالعمل ساماندهی ورود برندهای خارجی پوشاک، سال 95 از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و اجرایی، و به واسطه همین دستورالعمل، ورود پوشاک به کشور ممنوع شد.

در حال حاضر تسهیلات با نرخ 18، 22 و 23 درصد در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد در حالی که این نرخ باید کمتر از چهار درصد باشد.

با این همه، به نظر می‌رسد تولیدکنندگان داخلی با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند؛ این روند حکایت از آن دارد که تمام مشکلات را نمی‌توان از چشم واردات دید.

پوشاک

شیرازی در جواب این پرسش که در حال حاضر مهم‌ترین مسائل و مشکلات تولیدکنندگان داخلی کدام است توضیح داد: کمبود پارچه، نخ و در کل دسترسی نداشتن به مواد اولیه از جمله مشکلات تولید‌کنندگان داخلی است.

به گفته این دست‌اندرکار صنعت پوشاک، سال‌های گذشته تسهیلات ارزان با نرخ بهره پایین در اختیار تولیدکنندگان پوشاک قرار می‌گرفت که حالا از این تسهیلات و نبود نقدینگی، که در اصطلاح تنخواه ‌گردان تولیدکنندگان بود، خبری نیست.

آن‌طور که شیرازی گفت: در حال حاضر تسهیلات با نرخ 18، 22 و 23 درصد در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد در حالی که این نرخ باید کمتر از چهار درصد باشد.

به عقیده این دست‌اندرکار صنعت پوشاک، تولیدکننده‌ای که قرار است با محصول خود به رقابت با انواع مشابه خارجی بپردازد باید بتواند هزینه‌های سربار خود را کاهش دهد؛ یکی از هزینه‌های سربار نرخ بالای تسهیلات است.

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: بحث مالیات عوارض و نرخ بالای بهره‌ای که سازمان تامین اجتماعی از تولیدکنندگان می‌گیرد نیز از دیگر مشکلات تولیدکنندگان است؛ به نظر می‌رسد دولت باید نگاه ویژ‌ه‌ای به این بخش داشته باشد.

شیرازی در پایان گفت: با همه این مشکلاتی که به آن اشاره کردم باید این نکته بسیار مهم را یادآوری کنم که ظرفیت تولید پوشاک با تلاش تولیدکنندگان داخلی امسال در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها