کد خبر: 384962
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

طرح «معامله ‌قرن» ژست سیاسی آمریکایی برای تامین امنیت اسرائیل است/ پیمان کمپ‌ دیوید به نتیجه نرسید، «معامله قرن» هم نتیجه‌ای ندارد/ «معامله قرن» یک فریب بزرگ است/ آمریکا، اسرائیل و دول وابسته عربی دنبال تشدید اختلافات در خاورمیانه‌اند/ فتنه‌های زیادی در آ

محمداسماعیل سعیدی، عضو فراکسیون ولایی مجلس، با اشاره به طرح «معامله ‌قرن» که از سوی آمریکا طراحی شده گفت: طرح «معامله ‌قرن» یک ژست سیاسی آمریکایی به منظور تامین امنیت رژیم صهیونیستی است. اما از آنجا که همراهی ملت منطقه را ندارد، طرحی از پیش شکست‌خورده است.

طرح «معامله ‌قرن» ژست سیاسی آمریکایی برای تامین امنیت اسرائیل است/ پیمان کمپ‌ دیوید به نتیجه نرسید، «معامله قرن» هم نتیجه‌ای ندارد/ «معامله قرن» یک فریب بزرگ است/ آمریکا، اسرائیل و دول وابسته عربی دنبال تشدید اختلافات در خاورمیانه‌اند/ فتنه‌های زیادی در آ
کد خبر: 384962
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ «معامله قرن» طرحی آمریکایی-اسرائیلی است که با هدف تامین امنیت و برنامه‌های رژیم صهیونیستی و خوش‌خدمتی ترامپ به دولت اسرائیل طراحی شده است (بیشتر بخوانیم) .

موضوعی که نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، هم به آن معترف است و در ادعایی می‌گوید: «معامله قرن برای اسرائیلی‌ها و فلسطینیان بهترین طرح است!» (بیشتر بخوانیم) ولی جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، با رد این ادعا، در سخنانی مذاکرات دوجانبه و مستقیم را تنها راه حل‌و‌فصل منازعه فلسطین و رژیم صهیونیستی می‌داند (بیشتر بخوانیم) .

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با اشاره به طرح «معامله ‌قرن» گفت: طرح «معامله ‌قرن» یک ژست سیاسی از طرف ترامپ رئیس‌جمهوری‌ آمریکاست. ولی همان‌طور که نتوانستند پیمان کمپ‌ دیوید را به منصه ظهور برسانند، طرح «معامله ‌قرن» را هم نمی‌توانند عملیاتی کنند.

مطالبات مردم منطقه با سیاست‌های آمریکا همسو نیست

نماینده اصولگرای مجلس دهم توضیح داد: امروز به دلیل آگاهی و بلوغ سیاسی مردم منطقه، برخلاف گذشته، دیگر سیاست‌ها، مطالبات و دیدگاه‌های مردم خاورمیانه با خواست و سیاست‌های کشورهایی مثل آمریکا و اسرائیل همسو نیست و تغییر کرده‌ است.

شاید برخی رژیم‌های منطقه و دول عربی وابسته مثل آل‌ سعود بخواهند کاری کنند که امنیت‌ اسرائیل در منطقه تامین شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: شاید برخی رژیم‌های منطقه و دول عربی وابسته به آمریکا مثل آل‌ سعود بخواهند کاری در این زمینه انجام دهند تا امنیت‌ اسرائیل تامین شود، ولی عملاْ این کار امکان‌پذیر نیست و در میان ملل منطقه جایگاهی ندارد.

آمریکایی‌ها همراهی مردم منطقه را از دست داده‌اند

سعیدی تاکید کرد: حافظان منافع اسرائیل در منطقه با پیاده‌سازی طرح‌هایی همچون «معامله ‌قرن» که فریبی بیش نیست نمی‌توانند کاری از پیش ببرند؛ چراکه همراهی مردم منطقه را از دست داده‌اند.

طرح آمریکایی-اسرائیلی «معامله ‌قرن» تبعات زیادی در پی دارد

معامله قرن

عضو فراکسیون ولایی مجلس در پاسخ این سوال که «پیاده‌سازی چنین طرح‌هایی در منطقه چه آثار و تبعاتی در پی دارد» گفت: تبعات طرح آمریکایی-اسرائیلی «معامله ‌قرن» از پیش مشخص است و همه می‌دانند آنها چه سیاستی را دنبال می‌کنند. آمریکا و اسرائیل و دول وابسته عربی دنبال تشدید اختلافات در خاورمیانه‌اند.

آمریکا و اسرائیل و دول وابسته عربی دنبال تشدید اختلافات در خاورمیانه‌اند.

سعیدی افزود: آنها می‌خواهند برنامه‌ها و سیاست‌های خود را با استفاده از این طرح در منطقه اعمال کنند. آمریکا قصد دارد با استفاده از این سیاست‌ها، امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کند، هرچند این اتفاق رخ نخواهد داد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم تاکید کرد: در آینده فتنه‌هایی در منطقه به پا می‌شود که به ضرر آمریکا خواهد بود. اگرچه این کار هزینه‌هایی برای ملت‌ها به بار خواهد آورد، ولی از آنجا که اراده ملت‌ها با حرف آمریکا و خواست اسرائیل مطابقت ندارد، این طرح نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها