سایه‌ی نفوذ بر سر انتخابات فوتبال

برخی از نامزدهای پست ریاست فدراسیون فوتبال از اعضای مجمع 10 امضاء جهت حضور در انتخابات را گرفته‌اند این درحالی است که هنوز احراز صلاحیت‌شان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ایرادی عجیب که به انحصاری کردن انتخابات فوتبال دامن زده است.

سایه‌ی نفوذ بر سر انتخابات فوتبال
کد خبر: 384970
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۰۸:۳۱:۱۹

اعتمادآنلاین| ‌ فوتبال ایران روزهای پر ماجرایی را سپری می‌کند. از طرفی انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی انتقادات از فدراسیون را افزایش داده و از طرف دیگر، انتخابات این فدراسیون در اواخر اسفند و ثبت نام نامزدها حواشی زیادی ایجاد کرده است.

این روزها بحث‌های زیادی درباره چگونگی حضور نامزدها در انتخابات، تایید صلاحیت‌شان و وضعیت بازنشستگی‌شان مطرح می‌شود. یکی از موضوعاتی که در اساسنامه وجود دارد این است که هر نامزد پست ریاست فدراسیون باید امضای 10 نفر از اعضای مجمع را برای تایید صلاحیت اولیه و بعنوان پیش‌شرط حضور در انتخابات داشته باشد، اتفاقی که عملا باعث می‌شود نامزدهای با نفوذ در مدیریت فوتبال، رای اعضای مجمع را در کنترل خود داشته باشند و به این ترتیب افرادی که خارج از مجموعه فوتبال قصد حضور در انتخابات را دارند در همان پیچ اول از مسیر انتخابات خارج می‌شوند.

در این دوره هم این اتفاق در حال رخ دادن است و برخی از نامزدهای صاحب نفوذ قبل از اینکه صلاحیت‌شان به صورت کلی احراز شود، هر کدام‌شان توانستند 10 امضا از اعضای مجمع اخذ کنند این در حالی است که برخی از آن‌ها به دلایل مختلف اعم از ابهامات مالی، تعارض منافع و قانون بازنشستگی احتمالا تایید صلاحیت نخواهند شد و این یعنی سوخت شدن تاییدیه 10 عضو مجمع و تنگ تر شدن دایره رقابت بین کاندیداهایی که ممکن است صلاحیت ریاست بر فوتبال را نداشته باشند.

موضوع دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، حضور افرادی در بین نامزدهای پست‌های مختلف فدراسیون است که در سال‌های گذشته امتحان خود را پس داده‌اند. افرادی که نقش پر رنگی در تصمیم گیری‌ها نداشته‌اند و فقط در مجمع حضور داشته‌اند و امروز در قامت کاندیدای یک پست هیات رئیسه فدراسیون ظاهر شده‌اند. حتی میان این افراد هستند اشخاصی که بازنشسته هستند اما باز هم بی‌خیال حضور در فدراسیون فوتبال نشده‌اند. کاملا قابل پیش بینی است که در صورت حضور دوباره این افراد در هیات رئیسه آش همان آش خواهد بود و کاسه نیز همان کاسه.

با در نظر گرفتن این‌ موارد، آیا بهتر نیست میدان رقابت بین افرادی تقسیم شود که نیرو و جان تازه‌ای به فوتبال می‌دهند و صرفا برای اشغال کردن صندلی‌های ساختمان فدراسیون نامزد نشده‌اند؟

آیا بهتر نیست افرادی که سن وسالی از ایشان گذشته و قبلا بخت خود را در فوتبال کشور آزموده‌اند، میدان را برای جوان‌ترها خالی کنند؟

اکنون فهرست نامزدهای پست‌های مختلف فدراسیون فوتبال، درست یا غلط، کامل شده و افراد زیادی خود را برای انتخابات آماده کرده‌اند. شاید بهتر باشد فوتبال ایران چند صباحی هم از موهبت مدیریت "پخته و پیر" محروم شود و میدان به "جوان‌"ها داده شود. الگویی که شاید بدتر از تجربه تکراری مدیریت‌های ناکارآمد سابق نباشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها