کد خبر: 385073
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۱۰:۴۸:۵۶
| |

«سوئیت 203» در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود/ نقد چالش‌های والدین با فرزندان

شیوا شجاعی از روی صحنه بردن نمایش «سوئیت 203» در خانه نمایش مهرگان خبر داد.

«سوئیت 203» در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود/ نقد چالش‌های والدین با فرزندان
کد خبر: 385073
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۱۰:۴۸:۵۶

اعتمادآنلاین| شیوا شجاعی کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «سوئیت 203» گفت: قرار است اوایل بهار 99 نمایش «سوئیت 203» نوشته نیل سایمون را در سالن شماره 2 تماشاخانه مهرگان به صحنه ببرم.

بهمن سال قبل نمایش «سوءتفاهم» آلبر کامو را در همین تماشاخانه اجرا کردم که با استقبال روبرو شد اما به دلیل برخی مسایل ترجیح دادم کار بعدی ام با فاصله به صحنه برود.

او ادامه داد: نمایش «سوئیت 203» در حال حاضر مراحل تمرین را سپری می‌کند. این اثر نمایشی شامل 2 اپیزود با نام‌های «هتل کالیفرنیا» و «هتل پلازا» است که مضمون کلی هر 2 اپیزود کنش‌ها و واکنش‌های پدر و مادرها با فرزندانشان است و نشان می‌دهد که آن‌ها چه چالش‌هایی برای بزرگ کردن فرزندانشان پیش رو دارند. این روزها در جامعه با مشکلاتی اینچنینی زیادی روبرو هستیم و این نمایش می‌تواند تلنگری به خانواده‌ها بزند.

شجاعی درباره داستان اپیزودهای نمایش توضیح داد: در اپیزود اول شاهد چالش بین زن و مردی هستیم که 9 سال است از یکدیگر جدا شده اند اما همچنان بر سر اینکه دختر نوجوانشان با چه کسی زندگی کند با هم اختلاف دارند و در این میان دختر هم بر سر دوراهی مانده است و آینده‌اش نامعلوم است.

در اپیزود دوم زن و شوهری را می‌بینیم که روز عروسی دخترشان است اما نیم ساعت مانده به عقد، دختر در را روی خودش قفل کرده است و بیرون نمی‌آید و باز هم شاهد چالش‌های پدر و مادر با فرزندشان هستیم که برعکس اپیزود اول که شاهد آینده نگر نبودن والدین بودیم در اینجا بی‌ملاحظه‌گی و بی‌مسئولیتی فرزند به تصویر کشیده می‌شود.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: در اپیزود اول جدیت بیشتری نسبت به اپیزود دوم در جریان است اما در اپیزود دوم کار بیشتر به سمت کمدی پیش می‌رود و فضای متفاوتی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها