کد خبر: 385094
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۱۱:۲۹:۰۷
| |

اسپر: بخش عمده‌ای از ماموریت خود در افغانستان را تعلیق می‌کنیم

وزیر دفاع آمریکا گفت: واشنگتن و طالبان درباره مسائل مختلفی به توافق رسیدند و در صورت پیشرفت قرار است آمریکا بخش عمده‌ای از ماموریت خود را در افغانستان تعلیق کند.

اسپر: بخش عمده‌ای از ماموریت خود در افغانستان را تعلیق می‌کنیم
کد خبر: 385094
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۱۱:۲۹:۰۷

اعتمادآنلاین| «مایک اسپر» وزیر دفاع آمریکا درباره زمان آغاز طرح کاهش خشونت از سوی طالبان در افغانستان گفت: در حال رایزنی برای آغاز طرح کاهش خشونت هستیم و تاکنون زمان دقیقی در این باره تعیین نشده است.

اسپر در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست مونیخ در آلمان، افزود: در حال رایزنی با طرف‌های مختلف هستیم و تاکنون زمان مشخصی برای آغاز طرح کاهش خشونت در افغانستان مشخص نشده است.

به گفته وزیر دفاع آمریکا دوره‌ای برای طرح کاهش خشونت در نظر گرفته شده و پس از این زمان درباره مراحل بعدی تصمیم‌گیری خواهد شد.

اسپر تاکید کرد: قرار است تعداد نظامیان آمریکا در افغانستان به 8 هزار و 600 نفر کاهش یابد، اما کاهش نیروها براساس شرایط میدانی در افغانستان اتخاذ خواهد شد.

به نوشته سی ان ان، وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت: آمریکا و طالبان درباره مسائل مختلفی به توافق رسیدند و در صورت پیشرفت قرار است آمریکا بخش عمده‌ای از ماموریت خود را در افغانستان تعلیق کند.

او تصریح کرد: «در حال حاضر ما در مرحله اول انجام توافق یعنی کاهش خشونت هستیم و اگر تمام شرایط به خوبی پیش رود و طرف‌ها به تعهدات انجام شده خود متعهد باشند مرحله بعدی آغاز خواهد شد.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها