کد خبر: 385173
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۱۴:۲۳:۴۰
| |

قاضی مسعودی مقام خبر داد:

دور ششم رسیدگی به پرونده متهمان بانک سرمایه برگزار می‌شود

قاضی مسعودی مقام از برگزاری دور ششم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه خبر داد.

دور ششم رسیدگی به پرونده متهمان بانک سرمایه برگزار می‌شود
کد خبر: 385173
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۱۴:۲۳:۴۰

اعتمادآنلاین| قاضی مسعودی مقام، در خصوص پرونده متهمان عادلیان و خادم که ششمین پرونده بانک سرمایه است، اظهار کرد: مورد اتهامی این افراد در حدود 60 میلیارد تومان بوده که در حوزه تسهیلات ریالی است.

وی افزود: یک نفر از متهمین به نام «احسان خادم» متواری است و زمان رسیدگی به این پرونده ساعت 9 صبح روز دوشنبه 28 بهمن خواهد بود.

قاضی مسعودی مقام خاطرنشان کرد: پس از رسیدگی به اتهامات عادلیان و خادم، به موارد اتهامی آقایان شاملویی و امامی رسیدگی خواهد شد که پرونده این افراد در حال تنظیم کیفرخواست و در مراحل پایانی خود قرار دارد.

وی ادامه داد: مهمترین تخلف انجام شده در بانک سرمایه، نادیده گرفتن مقررات و قوانین بانکی از سوی هیئت مدیره بانک و تسهیلات گیرندگان است که با تبانی میان آنها صورت گرفته است.

رسیدگی به پرونده تخلفات 14 هزار میلیارد تومانی بانک سرمایه از بهمن 97 در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به ریاست قاضی اسدالله مسعودی مقام کلید خورد و همچنان ادامه دارد.

تاکنون به این پرونده در چهار بخش با متهمان متعدد رسیدگی و برای متهمان حکم صادر شده است که پرونده داریوش امان کی در بخش پنجم رسیدگی می‌شود.

در اولین مرحله رسیدگی‌ به پرونده بانک سرمایه، پرونده علی بخشایش فرزند روح الله به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در 46 فقره خیانت در امانت، پرویز کاظمی فرزند درویش به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در 41 فقره خیانت در امانت و محمدرضا توسلی فرزند غلامرضا به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در 40 فقره خیانت در امانت در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی در 4 جلسه علنی و به ریاست قاضی مسعودی مقام رسیدگی شد.

بدهی این سه متهم حدود 3 هزار میلیارد تومان است. پس از پایان رسیدگی به این مرحله از پرونده، 27 اسفند ماه سال گذشته اعضای هیأت مدیره بانک سرمایه، علی بخشایش، پرویز کاظمی و محمدرضا توسلی هر کدام به 20 سال حبس، تحمل 74 ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت دائم از مشاغل دولتی محکوم شدند.

در مرحله دوم رسیدگی به این پرونده، حسین هدایتی و 10 متهم دیگر در 6 جلسه و در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران ارزی و اقتصادی محاکمه شدند. بر این اساس، حسین هدایتی به جرم اخلال عمده در نظام پولی کشور به تحمل 20 سال حبس و محرومیت دائم از بکارگیری در خدمات دولتی و رد مال معادل 488 میلیارد تومان به نفع بانک سرمایه و تحمل 74 ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شد.

در مرحله سوم رسیدگی به این پرونده نیز سیدهادی رضوی و احسان دلاویز دو نفر از تسهیلات گیرندگان بانک سرمایه و 29 نفر از مدیران وقت این بانک در این دادگاه محاکمه شدند و آخرین دفاعیات آنها اخذ شد و روز سه شنبه 8 خرداد ماه 98، سخنگوی قوه قضاییه از صدور رای پرونده سید محمدهادی رضوی و احسان دلاویز (متهمان پرونده بانک سرمایه) خبر داد و گفت: در پرونده مهمی که در تهران مطرح بود هادی رضوی به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی به 20 سال حبس، رد مال و 74 ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده است.

اسماعیلی افزود: متهم دیگر این پرونده احسان دلاویز به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به 10 سال حبس محکوم شده است.

نماینده دادستان تهران در پرونده بانک سرمایه در 15 مردادماه 98 از اجرای حکم هادی رضوی و انتقال او به زندان خبر داد.

در مرحله چهارم رسیدگی به این پرونده به اتهامات گروه جهانبانی رسیدگی شد که آخرین جلسه آن در 18 دی‌ماه برگزار شد.

همچنین قاضی مسعودی مقام در 19 بهمن‌ماه در اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده "داریوش امان کی " و 4 متهم دیگر گفت: رسیدگی به تخلفات متهمان گروه جهانبانی در پرونده بانک سرمایه نیز تمام شده و در مرحله انشای رأی است.

پنجمین مرحله رسیدگی به پرونده بانک سرمایه مربوط به رسیدگی به اتهامات داریوش امان کی و چهار متهم دیگر است.

19 بهمن‌ماه اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده "داریوش امان کی " و 4 متهم دیگر به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی در شعبه سوم دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد. این پرونده 16 متهم دارد که اتهام 5 نفر از آنها معاونت و مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی است. میزان تخلفات در این بخش از پرونده بیش از 60 میلیارد تومان است که البته متهم ردیف اول داریوش امان کی یکانی، سابقه محکومیت کیفری دیگری هم در این شعبه دارد که به پرونده گروه آبداران اصفهانی که اخیرا رأی آن صادر شده است.

تا کنون سه جلسه از دادگاه رسیدگی به پرونده داریوش امان کی و 4 متهم دیگر برگزار شده و چهارمین جلسه آن نیز چهارشنبه 30 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تاکنون به پرونده بانک سرمایه در چهار بخش با متهمان متعدد رسیدگی و برای متهمان حکم صادر شده است که پرونده داریوش امان کی در بخش پنجم رسیدگی می‌شود. پرونده متهمان عادلیان و خادم نیز ششمین پرونده بانک سرمایه است که زمان رسیدگی به این پرونده ساعت 9 صبح روز دوشنبه 28 بهمن خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها