کد خبر: 385176
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۱۴:۲۶:۴۵
| |

حمله نیروهای امنیتی هند به یک دانشگاه اسلامی در «دهلی» + ویدئو

یک کلیپ ویدئویی به تازگی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی هند با حمله به کتابخانه یکی از دانشگاه‌های اسلامی در پایتخت این کشور، دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

حمله نیروهای امنیتی هند به یک دانشگاه اسلامی در «دهلی» + ویدئو
کد خبر: 385176
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۱۴:۲۶:۴۵

اعتمادآنلاین| شبکه «سی سی تی وی» به تازگی یک کلیپ ویدئویی را منتشر کرده است که در آن نیروهای امنیتی پلیس هند با حمله به کتابخانه دانشگاه «جامعه ملیه اسلامیه» در «دهلی»، دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

بنا به گزارش پایگاه خبری «هندو»، این کلیپ ویدئویی که نیروهای امنیتی هند را درحال کتک زدن دانشجویان دانشگاه فوق نشان می‌دهد، هزاران بار در شبکه اجتماعی «توییتر» بازنشر داده شده است.

بر اساس این گزارش، تصاویر ویدئویی گرفته شده از این رفتار خشونت‌آمیز پلیس هند نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی ظاهراً وارد بخش دانش‌پژوهان شده و با چوب، دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد و آنها را از کتابخانه به سمت بیرون هدایت می‌کند.

علیرغم آنکه مسئولان دانشگاه خواستار شکایت علیه نیروهای امنیتی به دلیل اعمال خشونت علیه دانشجویان و ورود بدون مجوز به دانشگاه شده است، ظاهراً هیچ‌گونه شکایتی در این زمینه صورت نگرفته است.

مجلس عوام هند روز 10 دسامبر (19 آذرماه)، لایحه جنجالی اعطای شهروندی به اتباع اقلیت غیرمسلمان مهاجر از سه کشور همسایه افغانستان، بنگلادش و پاکستان را به تصویب درآورد که به دنبال آن موجی از اعتراضات در این کشور به راه افتاد و منتقدان این طرح تأکید کردند که این اقدام «تبعیض» علیه مسلمانان است.

تصویب لایحه فوق موجی از اعتراضات خشونت‌بار را در ایالات «آسام» و «تریپورا» واقع در شمال شرقی هند به وجود آورده است. معترضان تأکید دارند که مهاجرانی که به صورت غیرقانونی وارد هند شده‌اند، به مناطق مرزی حرکت می‌کنند و فرهنگ و دامنه سیاسی مردم قبیله‌ بومی را تضعیف می‌کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها