مسعود رضایی، عضو فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

کاهش مشارکت مردم در انتخابات به نفع اصولگرایان است/ شورای نگهبان از من ایراد گرفته و گفته دلیل رد صلاحیتت این است که گفته‌ای بیکاری معادل پیوستن به داعش است

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: جناح خاصی که به مجلس آینده ورود می‌کنند نیاز به رأی ندارند. در شهرهایی مانند شیراز و اصفهان چند نفری که رأی داشتند رد صلاحیت شدند. با توجه به رد صلاحیت‌ها، در برخی از شهرها مشخص است چه کسانی به مجلس یازدهم راه پیدا می‌کنند.

کاهش مشارکت مردم در انتخابات به نفع اصولگرایان است/ شورای نگهبان از من ایراد گرفته و گفته دلیل رد صلاحیتت این است که گفته‌ای بیکاری معادل پیوستن به داعش است
کد خبر: 385185
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۱ ۰۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیرین جمشیدیان- مسعود رضایی، نماینده شیراز و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، تاکید کرد: بدون تعارف، دولت و نظام نمی‌تواند هیچ کاری برای جلوگیری از خروج نخبگان و نیروهای انسانی از کشور انجام دهد. چون وضعیت اقتصادی بسیار خراب است و هیچ‌گونه تولید و سرمایه‌گذاری در کشور صورت نمی‌گیرد. همچنین از لحاظ ایجاد اشتغال به بن‌بست رسیده‌ایم و نمی‌توانیم هیچ کاری برای خروج جوانان از کشور انجام دهیم. وقتی جوانان بیکارند راهی جز خروج از کشور ندارند.

او با اشاره به علت رد صلاحیتش از سوی شورای نگهبان ادامه داد: شورای نگهبان از من ایراد گرفته و می‌گوید تو گفته‌ای بیکاری معادل پیوستن به داعش است و این دلیل رد صلاحیت من به‌ عنوان یک نماینده مجلس بوده است.

شورای نگهبان برای اینکه اصلاح‌طلبان به مجلس یازدهم وارد نشوند برنامه‌ریزی کرده است

این نماینده مجلس در جواب این پرسش که سهم اصلاح‌طلبان از مجلس آینده چقدر خواهد بود اعلام کرد: فکر نمی‌کنم یک اصلاح‌طلب واقعی هم بتواند به مجلس یازدهم راه یابد. مگر اینکه اصلاح‌طلبی باشد که یا اندیشه‌اش را بیان نکند یا ریا و تظاهر کند. من در شورای نگهبان حضور پیدا کردم و دیدم که برخی از پرونده‌ها را حتی نگاه هم نکرده‌اند. شورای نگهبان از پیش برای اینکه اصلاح‌طلبان در مجلس یازدهم ورود پیدا نکنند، برنامه‌ریزی کرده است. در همین راستا پرونده‌ها را کنار گذاشتند و گاهی از محتوای پرونده‌ها بی‌اطلاع هستند. برخی پرونده‌ها تنها به دلیل اینکه مربوط به اصلاح‌طلبان بودند کنار گذاشته شدند.

فکر نمی‌کنم یک اصلاح‌طلب واقعی هم بتواند به مجلس یازدهم راه یابد. مگر اینکه اصلاح‌طلبی باشد که یا اندیشه‌اش را بیان نکند یا ریا و تظاهر کند.

کاهش مشارکت مردم در انتخابات به نفع اصولگرایان است

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس کاهش مشارکت مردم در انتخابات را به نفع اصولگرایان دانست و گفت: کاهش مشارکت به نفع جناحی است که شورای نگهبان زمینه را برای حضور آنها در مجلس یازدهم فراهم کرده است. هرچه مشارکت کمتر باشد این افراد با رأی محدود صنفی، قبیله‌ای و گروهی وارد مجلس می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها