کد خبر: 385261
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۰۸:۵۴:۱۹
| |

مربی تیم ملی دوچرخه سواری:

تعویق قهرمانی آسیا به نفع ما است

مربی تیم ملی دوچرخه سواری گفت: باتغییر زمان برگزاری مسابقات جاده قهرمانی آسیا ضرر نمی کنیم و اگر بتوانیم در این مدت مسابقه برویم به رکابزنان کمک زیادی می شود.

تعویق قهرمانی آسیا به نفع ما است
کد خبر: 385261
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۰۸:۵۴:۱۹

اعتمادآنلاین| محمود پراش درباره ی برنامه تیم ملی دوچرخه سواری جاده پس از لغو مسابقات قهرمانی آسیا 2020 بیان کرد: ما برنامه ریزی خود را برای مسابقات داشتیم اما با توجه به شیوع ویروس کرونا برای اینکه سلامت ورزشکاران به خطر نیفتد این تصمیم گرفته شد که مسابقات لغو شود و ما هم پیرو آن هستیم. به تعویق افتادن مسابقات هم به ضرر ما نخواهد بود بلکه فکر می کنم به نفع ما باشد.

او ادامه داد: ما سرمای زمستان را داشتیم در حالی که کشورهای شرق آسیا راحت تر تمرین می کردند و با تعویق زمان مسابقات، مشکل سرد بودن هوا را نداریم. همچنین اگر بتوانیم در این مدت حداقل مسابقات داخلی خود را برگزار کنیم می تواند به بالا رفتن سطح کیفی رکابزنان کمک کند.

پراش در مورد انتخاب گزینه ها و برنامه ریزی برای کسب نتیجه تنها نماینده دوچرخه سواری ایران در المپیک توکیو تاکید کرد: گزینه ها با توجه به پروفایل مسیر المپیک تقریبا مشخص هستند و شش گزینه داریم. البته نفرات جوانی چون موسی زاده و گنج خانلو هم هستند و باید جلو برویم و ببینیم چه کسی شرایط بهتری دارد. برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشیم باید حمایت شویم. اگر بتوانیم در مسابقات خارجی که پروفایل مسیر آنها نزدیک به المپیک است و رکابزنان شاخص جهانی هم شرکت می کنند، حضور داشته باشیم کمک زیادی به ما می کند و می توانیم مانند المپیک پکن نتیجه بگیریم.

او در پاسخ به این پرسش که صحبتی با مسئولان فدراسیون داشته مبنی براینکه برای نتیجه گرفتن نیاز به حضور در مسابقات خارجی است و با تمرین کردن در خانه نمی‌توان در المپیک کار خاصی انجام داد، تصریح کرد: اگر ما هدفمان این است که در المپیک نماینده شایسته ای داشته باشیم، باید برنامه ریزی خوبی انجام دهیم. همانطور که گفتم اگر بتوانیم نماینده خود را به مسابقاتی که پروفایل آن نزدیک به مسیر المپیک است و نفرات شاخص هم در آن شرکت کرده اند، اعزام کنیم خیلی خوب است. در واقع ما باید به ورزشکار خود یک چیزی بدهیم که از او نتیجه بخواهیم. اگر برنامه هایمان به نحو احسن انجام شود بازخورد آن را خواهیم دید.

او ادامه داد: البته برخی دوستان بی مهری می کنند و دوچرخه سواری را با رشته هایی که به مسابقات و تجهیزات کمتری نیاز دارند مقایسه می کنند در حالی که هم مسابقه و هم تجهیزات در دوچرخه سواری بسیار مهم است. ما برنامه داریم اما باید بودجه باشد تا اجرایی شود.

پراش همچنین گفت: اگر در شرایطی که نتایج دوچرخه سواری رو به پایین است بخواهیم آن را بکوبیم همین چند نفر هم که در دوچرخه سواری هستند، کنار می روند. به هر حال دوچرخه سواری در شش ماه که افت نکرده است بلکه زنگ خطر آن از سال 2010 زده شد و اکنون به اینجا رسیده است. البته ما موفقیت هایی هم داشته ایم مثل مدال آوری کوهستان یا مدال آوری بانوان و کارهای مثبتی هم انجام شده است. اکنون شرایط اقتصادی هم روی دوچرخه سواری تاثیر گذاشته است. اگر حمایت شویم می‌توانیم شرایط را عوض کنیم.

مربی تیم ملی دوچرخه سواری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه برای حضور در المپیک به دوچرخه و تجهیزات جدید نیاز است یا خیر، گفت: چهار سال پیش چند دوچرخه خریداری شد. این کار برای المپیک توکیو هم باید انجام شود و حتما کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش حمایت می‌کنند. امیدوارم این اتفاق زودتر بیفتد و به دقیقه 90 کشیده نشود یعنی هم دوچرخه جدید داشته باشیم وهم مسابقات خوب برویم و به رقابتهای داخلی اکتفا نکنیم. اگر می خواهیم نتیجه متفاوت بگیریم باید کار متفاوت هم انجام دهیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها