کد خبر: 385271
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۰۹:۰۷:۰۰
| |

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی:

باید از دو قطبی کردن فضا در همه موضوعات فاصله بگیریم

رئیس‌جمهوری، با تاکید بر اینکه باید فضا را مناسب و آرام کنیم بیان کرد: از دو قطبی کردن فضا در همه موضوعات فاصله بگیریم.

باید از دو قطبی کردن فضا در همه موضوعات فاصله بگیریم
کد خبر: 385271
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۰۹:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن روحانی، رئیس جمهوری، در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، با یادآوری اینکه در ابتدای دوره‌ای که پیامبر (ص)مبعوث شدند، هیچ کس را با علم تجلیل نمی‌کردند، گفت : در آن زمان افتخار به قبیله خون و نژاد شمشیر زنی و فتوحات بود و علم و دانش را جزء خدمات رده پایین می دانستند.

ور با اشاره به اینکه در یک همچون فضایی قرآن با خواندن و نوشتن آغاز می شود؟، به قرائت آیات ابتدایی قرآن که بر این امر تصریح دارد پرداخت و افزود:خواندن و نوشتن جزء اولین آیاتی بوده است که قرآن با آن آغاز می‌شود.

ور در ادامه سخنانش با بیان اینکه ما فکر می‌کنیم در مسجد بالاترین کار نماز است ،ادامه داد: اما روایات ما می گوید علم و دانش فراگرفتن و تعلیم دادن افراد از سال‌ها عبادت بالاتر است .

روحانی در ادامه با اشاره به به تلاش‌های پیامبر(ص) و ائمه خصوصا امام صادق (ع) در حوزه نشر علم و دانش، تصریح کرد: پیامبر(ص) در جامعه آن روز عرب می گوید بروید علم را بیاموزید حتی در چین، همیچنین می فرماید که هیچ عزتی بالاتر از دانستن و ذلتی بیشتر از ندانستن نیست.

وی همچنین به مقایسه جامعه ایرانی در بعد علمی قبل و بعد از پیروزی انقلاب پرداخت و با تاکید بر اینکه یکی از افتخارات ما علم و دانش است ، گفت: در مقایسه با چهل و یک سال قبل ما مشاهده می کنیم ایران در مسیر علم و رشد دانش حرکت قابل قبولی پیدا کرده و آمارها نشان می دهد وضع ما حتی از دو سال قبل و چهار سال قبل هم بهتر شده است.

وی در بخش از اظهاراتش با اشاره به اینکه همیشه دانشگاه‌های ما در ایام انتخابات جزء فعال‌ترین‌ها بوده است، بر علم آموزی به عنوان اولویت اول دانشگاه ها تاکید کرد و یادآورشد: فضا را مناسب و آرام کنیم از دو قطبی کردن فضا در همه موضوعات فاصله بگیریم .

روحانی پیش از آغاز سخنرانی خود، از 15 برگزیده سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی تقدیر کرد. پس از تقدیر از برگزیدگان این جشنواره، برگزیدگان با رئیس‌جمهوری عکس یادگاری گرفتند.

این خبر کامل می‌شود...

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها