کد خبر: 385323
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۱۰:۳۴:۰۰
| |

رسوایی در فوتبال پرتغال

توهین‌های نژادپرستانه در دیدار پورتو و ویتوریا گیمارش به اوج خود رسید و موجب شد موسی مارگا زمین بازی را ترک کند.

رسوایی در فوتبال پرتغال
کد خبر: 385323
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۱۰:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| فوتبال پرتغال یکی از شرم‌آورین روزهای تاریخ خود را دید. موسی مارگا در دیدار پورتو و ویتوریا گیمارش زمانی که بازی 2 بر یک به نفع مهمان بود زمین را به دلیل شعارهای نژادپرستانه ترک کرد. این شرایط، مشابه اتفاقی بود که ساموئل اتوئو در لا روماردا تجربه کرد. بازیکن فرانسوی در دقیقه 60 گلزنی کرد. ابتدا به نظر می‌رسید رنگ پوستش را نشان می‌دهد و سپس یکی از صندلی‌های پرتاب شده از جایگاه را گرفت و با آن خوشحالی کرد. این اتفاق موجب شد داور به او کارت زرد نشان دهد.

9 دقیقه بعد مارگا نتوانست سوت‌های اعتراض‌آمیز و شعارهایی همچون «میمون» را تحمل کند. ابتدا خواستار تعویض شد اما اوتاویو (هم‌تیمی‌اش) از او خواست به نیکمت نرود. او کار خود را کرد و به سمت رختکن رفت. هم‌تیمی‌ها و بازیکنان حریف می‌خواستند مانع این کارش شوند. هیچ‌کس نتوانست در کنترلش موفق شود.

بازیکن پورتو هنگام ترک زمین به سمت تماشاگران رفت و با اشاره دست برای آنها ابراز تاسف کرد. الکس تلس اجازه نداد مارگا به کار خود ادامه دهد.

در لحظه آخر کنسیسائو و مارکانو توانستند متوقفش کنند. سرمربی پورتو ناگهان روی خود را به سمت جایگاه‌ها برگرداند و با اعتراض گفت: این رفتارتان خجالت آور است.

در نهایت چند دقیقه بعد مارگا با همراهی کادر فنی به سمت تونل رختکن رفت. او هنوز عصبانی بود و دوباره با حرکت دست به هواداران میزبان توهین کرد و تماشاگران با سوت‌های اعتراض‌آمیز پاسخش را دادند. کنسیسائو در نهایت مانافا را جایگزین بازیکن فرانسوی کرد.

پس از پیروزی 2 بر یک پورتو، مارگا تصویری از خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و متن تندی علیه توهین‌ها و داور نوشت: از داوران تشکر می‌کنم که از من حمایت نکردند و به خاطر حمایتم از رنگ پوستم به من کارت زرد نشان دادند. امیدوارم دیگر شما را در میدان نبینم. شما شرم‌آور هستید!

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها