کد خبر: 385359
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۱۱:۳۷:۳۰
| |

عبدالکریم حامدی، رییس مرکز تحقیقات کنترل عفونت و بهداشت دست تشریح کرد:

نقش دست‌ها در انتقال بیماری‌های عفونی چقدر است؟

رییس مرکز تحقیقات کنترل عفونت و بهداشت دست دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این مرکز همکاری‌های گسترده‌ای را در راستای کنترل عفونت در مراکز درمانی زیر پوشش با سازمان جهانی بهداشت دارد.

نقش دست‌ها در انتقال بیماری‌های عفونی چقدر است؟
کد خبر: 385359
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۱۱:۳۷:۳۰

اعتمادآنلاین| عبدالکریم حامدی، رییس مرکز تحقیقات کنترل عفونت و بهداشت دست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: این ارتباط در زمینه برگزاری سمینار و کنگره های تخصصی با حضور مسئولان سازمان بهداشت جهانی و اجرای طرح های پژوهشی در زمینه بهداشت دست، ارتقاء سطح سلامت و بررسی عوامل موثر بر سلامت جامعه و ایمنی بیمار است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه عفونت بیمارستانی یکی ازمعضلات قرن حاضر به شمار می رود که طی سال‌های اخیر موجب ایجاد عفونت‌های مقاوم وشدید بیمارستانی شده است، گفت: براساس آمار اعلام شده سالانه حدود دو میلیون مورد عفونت بیمارستانی در آمریکا به وقوع می پیوندد. میزان مرگ ومیر به‌دنبال عفونت بیمارستانی نیزاز 14.8 تا 71 درصد متغیربوده است. میزان شیوع عفونت بیمارستانی در بسیاری از کشورها در حدود 10 درصد گزارش شده است.

رییس مرکز تحقیقات کنترل عفونت و بهداشت دست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه عفونت دستگاه ادراری، زخم جراحی، دستگاه تنفس تحتانی و خون از جمله مهم ترین عفونت هایی است که عموم مردم به آن مبتلا می شوند، ابراز کرد: عفونت‌های بیمارستانی درسال 1995 درآمریکا هزینه ای معادل5.4 میلیارد دلار در بر داشته است.

حامدی با تاکید بر اینکه این مرکز تحقیقات در سال 91 با عنوان مرکز کنترل عفونت و بهداشت دست ایجاد شد، تصریح کرد: نام این مرکز تحقیقات به دلیل تاکید وزارت بهداشت بر جزئی کردن امور به این نام گذاشته شد تا به بیماری‌های عفونی با تکیه بر مسائل پیرامون دست پرداخته شود زیرا اکثر عفونت ها وبه خصوص عفونت های بیمارستانی که موجب بیماری‌های سخت و یا حتی مرگ ومیر می شود نیز منشا آن انتقال از طریق دست دارد.

وی با بیان اینکه در این مرکز، تحقیقات گسترده ای در زمینه بیماری‌های عفونی انجام شده است، ابراز کرد: تحقیقات در خصوص بیماری سل و تحقیق در زمینه اثربخشی واکسن آنفولانزا نیز انجام شده است.

حامدی در ادامه همکاری مرکز تحقیقات کنترل عفونت و بهداشت دست با موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران(NIMAD) را از دیگر اقدامات این مرکز برشمرد و گفت: برگزاری کارگاه آموزش، آموزش دهنده ها (TTT) با همکاری پروفسور پیتت بصورت سالانه در مشهد، شیراز و رشت و حضور اعضا مرکز تحقیقات بعنوان سخنران در کنگره عفونی اطفال و بزرگداشت استاد دکتر سیادتی -آبان 98 از دیگر فعالیت‌های مرکز است.

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رئیس مرکز تحقیقات کنترل عفونت و بهداشت دست همچنین اذعان کرد: دکتر محمدحسن اعلمی، معاون آموزشی و بهداشتی مرکز تحقیقات در کنگره ICPIC 2019 (سوییس ) که در رابطه با کنترل عفونت بین المللی بود شرکت کرده و از دستاوردهای آن کنگره در مرکز استفاده می شود همچنین دکتر اعلمی در اجلاس وزرای بهداشت جهان به عنوان ایمنی بیمار در 27 فوریه 2020 سوییس بعنوان سخنران و رئیس پنل کنترل عفونت حضور خواهند داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها