دیپلمات ایرانی بر تداوم روابط دوستانه ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان ضمن اشاره به روابط دوستانه بین تهران و باکو، بر توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با این کشور تاکید کرد.

دیپلمات ایرانی بر تداوم روابط دوستانه ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد
کد خبر: 385440
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۱۵:۲۴:۳۰

اعتمادآنلاین| سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های این کشور بر مودت و دوستی بین دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

«جواد جهانگیرزاده» سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «آذر تک» گفت که ایران و آذربایجان دو کشور همسایه، دوست و برادر هستند و روابط فیمابین صمیمانه است.

این دیپلمات ایرانی ادامه داد: «اراده سیاسی روسای جمهور ایران و آذربایجان انگیزه بزرگی برای توسعه روابط ایجاد کرده است. روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و گردشگری بین دو کشور در حال توسعه است.»

سفیر ایران در باکو در بخش دیگر این گفت‌وگو از اجرای موفقیت آمیز پروژه‌های مشترک بین دو کشور قدردانی کرد و افزود: «این پروژه‌ها همچنین باعث تحرک بیشتر در زمینه همکاری‌های اقتصادی خواهد شد.»

این دیپلمات ایرانی همچنین بر لزوم توسعه روابط گردشگری تاکید کرد و گفت: «بازدیدهای متقابل این امکان را می‌دهد تا مردم دو کشور بهتر یکدیگر را بشناسند و برگزاری نشست‌ها و هم اندیشی‌های مشترک در زمینه تجارت، گردشگری و عملی به توسعه این بخش کمک خواهد کرد.»

«محمدجواد ظریف» و «المار محمدیاروف» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در هفته‌‌های گذشته در گفت‌وگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها