کد خبر: 385456
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۱۵:۵۶:۰۴
| |

ظرفیت حمل و نقل دریایی کشور به 12.5 میلیون تن افزایش یافت

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از  افزایش ظرفیت کشتیرانی کشور به 12.5 میلیون تن در سال جاری خبر داد.

ظرفیت حمل و نقل دریایی کشور به 12.5 میلیون تن افزایش یافت
کد خبر: 385456
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۱۵:۵۶:۰۴

اعتمادآنلاین| «جلیل اسلامی» عصر امروز (دوشنبه) در بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور گفت: با وجود اینکه امسال تحریم‌های زیادی اعمال شد اما ظرفیت خالص حمل و نقل دریایی کشور به 12.5 میلیون تن رسید.

وی گفت: امسال 14 میلیون مترمکعب لایروبی در حوزه بنادر، کانال‌ها و راه‌های دسترسی به بنادر انجام شد که در توسعه حمل و نقل دریایی و گسترش این صنعت اهمیت دارد.

به گفته اسلامی امسال 16 میلیون نفر -سفر در دریاهای ایران انجام شد.

اسلامی هم چنین خبر داد که به دلیل افزایش تحریم‌ها و عدم امکان دریافت خدمات دریایی، استفاده از ظرفیت داخلی برای تولید شناورها در برنامه قرار دارد.

معاون دریایی سازمان بنادر گفت: نوسازی ناوگان سنتی دریایی، کاهش سن ناوگان در برنامه است، همچنین اکنون در کمیسیون‌های دولت طرح مدونی درحال تدوین است تا با اجرای آن برنامه توسعه دریایی ایران با وجود تحریم‌ها امکان پذیر باشد.

بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور با حضور وزیر راه وشهرسازی، استانداران استان های ساحلی کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیران ارشد ارگان های دریایی و جمعی از دست اندرکاران و فعالان جامعه دریایی - بندری کشور در محل کتابخانه ملی درحال برگزاری است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها