تامین مالی 25 هزار میلیارد ریالی جهت ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی

در حاشیه همایش و نمایشگاه حمایت از توسعه ساخت داخل، تفاهمنامه 5 جانبه به منظور استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه پتروشیمی در کیش امضا شد.

تامین مالی 25 هزار میلیارد ریالی جهت ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی
کد خبر: 385463
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۱۶:۲۲:۴۱

اعتمادآنلاین| در حاشیه همایش و نمایشگاه حمایت از توسعه ساخت داخل تفاهمنامه 5 جانبه به منظور استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه پتروشیمی در کیش امضا شد. براساس این تفاهمنامه همکاری که با هدف کمک به توسعه صنعت پتروشیمی با استفاده از توانمندی داخلی صورت گرفته است، با حضور علی وطنی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش، حجت‌الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران و مجید محمدپور رئیس انجمن سازندگان صنعت نفت امضا شد.

در این مراسم جعفر ربیعی با بیان اینکه عزم صنعت پتروشیمی برای استفاده از توانمندی داخلی است، اظهار داشت: همه شرکت‌های پتروشیمی از همکاری و استفاده از توانمندی سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ داخلی استقبال می‌کنند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این تفاهمنامه موجب نزدیکتر شدن رابطه صنعت پتروشیمی و سازندگان داخلی خواهد شد، گفت: شرکت‌های داخلی باید حداکثر استفاده را از این امکانات داشته باشند زیرا فعالیت در مرکز نوآوری جزیره کیش هزینه نهایی تولیدکنندگان داخلی را به دلیل معافیت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کاهش می‌دهد.

.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه بخشی از کمک بورس که باید در تامین مالی طرح‌های پتروشیمی استفاده شود، اکنون از طریق بانک‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم این روند تامین مالی از بورس تداوم داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت‌های پتروشیمی به دلیل حساسیت بالا و فناوری پیچیده به هیچ وجه در کیفیت تجهیزات کوتاه نمی‌آیند، تاکید کرد: صنعت صنایع داخلی توانسته‌اند تولیدات باکیفیت صنایع پتروشیمی را تحویل بدهند.

همچنین در این مراسم حجت‌الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران از ارائه 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات به سازندگان داخلی خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود این مبلغ طی 6 ماه تامین شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها