اعضای کمیته انتخاب جشنواره فیلم کن معرفی شدند

جشنواره فیلم کن چهره‌هایی را که در کمیته انتخاب این رویداد برای سال 2020 حضور دارند، معرفی کرد.

اعضای کمیته انتخاب جشنواره فیلم کن معرفی شدند
کد خبر: 385519
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۰۹:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن اعضای کمیته انتخاب خود را که از 12 تا 23 می (23 اردیبهشت تا 3خرداد) برگزار می‌شود، شناخت.

این کمیته توسط تیری فرمو دبیر جشنواره، کریستین ژون مدیر دپارتمان فیلم و استفانی لامومه مشاور هنری جشنواره که خود 10 سال است از اعضای کمیته انتخاب بوده، تعیین شدند.

امسال این جشنواره 9 عضو دارد که در مقایسه با سال پیش، یک نفر بیشتر است. هفت تن از اعضای کمیته همان چهره‌های سال پیش هستند و جوآنا ناهون فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده و کارولین ووناک روزنامه‌نگار چهره‌هایی هستند که امسال به این فهرست افزوده شده‌اند. در این میان اسم ماری ساویون از کمیته سال پیش خط خورده است.

جشنواره تاکید کرده است که در کنار اعضای کمیته، این انتخاب از سوی شبکه مطبوعاتی‌ها شامل دیدیه آلوش، جوئل شاپرون، ایزابل گلاشانت، انیس پوریه، ژوزه مارییا ریبا، یوکا ساکانو و ایدا سانتیاگو حمایت می‌شود.

اعضای کمیته انتخاب عبارت ند از:

ویرجین آپیو؛ تحصیل کرده در رشته ادبیات مدرن؛ خبرنگار و مستنساز تلویزیونی در زمینه سینما

پل گرندسارد؛ فیلم‌ساز فرانسوی-آمریکایی که مترجم و سازنده 6 فیلم کوتاه در فاصله 1987 تا 2006 بوده است. وی برنامه‌ریز جشنواره «پرمیرز پلنز» بوده و از سال 2010 به عنوان عکاس حرفه‌ای کار می‌کند.

لورن جیکوب؛ دستیار دوم چهره‌هایی چون کلود للوش، کلود ساته، نادین ترینتیان، لورن هاینه‌من و ژان ژاک آنود که از سال 1998 تا 2009 در بخش سینه فونداسیون جشنواره کن حضور داشته است.

استفانی لامومه؛ خبرنگار، گزارشگر منتقد و رییس دپارتمان و نایب سردبیر مجله «پرمیر». از مسئولان رادیوی رسمی جشنواره فیلم کن و مشاور هنری دپارتمان فیلم در کنار تیری فرمو و کریستین ژون.

اریک لیبو؛ مجری رادیو و تلویزیون و گزارشگر و نایب سردبیر مجله «پرمیر» و چند مجله هنری و سینمایی دیگر.

لوسین لوگه؛ دکتر ادبیات تطبیقی دارد و برنده جایزه برنارد شاردر در سال 2018

جوآنا ناهون؛ فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده

ژیومه اودیسینو؛ خبرنگار، منتقد و دبیر بخش سینمایی تله‌راما و سردبیر چندین مجله و نسخه‌های ویژه سینمایی

کارولین ووناک؛ خبرنگار و محقق و منتقد سینمایی

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها