فعالیت فرودگاه «حلب» ازسر گرفته می‌شود

وزیر حمل‌و‌نقل سوریه از سرگیری فعالیت فرودگاه بین‌المللی حلب را اعلام کرد و گفت: روز چهارشنبه اولین پرواز از دمشق به حلب انجام خواهد شد.

فعالیت فرودگاه «حلب» ازسر گرفته می‌شود
کد خبر: 385588
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۱۱:۰۶:۰۹

اعتمادآنلاین| خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از علی حمود، وزیر حمل و نقل این کشور اعلام کرد، پروازها به قاهره و دمشق ظرف روزهای آینده برنامه‌ریزی خواهند شد.

مهندس باسم منصور،‌ مدیر شرکت هواپیمایی سوریه نیز به سانا گفت: به لطف فداکاری‌های ارتش سوریه و تامین امنیت اطراف فروگاه حلب و تامین امنیت کامل اطراف شهر امکان فرود و برخاستن هواپیماها در فرودگاه بین‌المللی حلب به طور کامل فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: به رغم حملات و تجاوزات گروه‌های تروریستی در طول دوره جنگ علیه تروریسم فرودگاه تحت محافظت قرار داشت و برای انجام پروازها آماده نگه داشته شده بود.

منصور ادامه داد: کادر خدمت‌رسانی آماده بازگشت به خدمت هستند و از سرگیری پروازها به منزله بازگشت قدرتمند صنعت و تجارت و آغاز فعالیت چرخه اقتصاد به عنوان نقطه استراتژیک مهم در عرصه کار و اقتصاد کشور است.

مهندس محمد المصری، مدیر فرودگاه حلب نیز در اظهاراتی مشابه با تاکید بر آمادگی کامل فرودگاه برای پذیرش تمام پروازها تاکید کرد، کارگاه‌های محافظت از فرودگاه اصلاح و تعمیر کل خدمات فنی و زیرسازی داخل و خارج فرودگاه را به اتمام رسانده‌اند و فرودگاه آماده فعالیت است. همچنین تدابیر بازرسی سرنشینان داخلی و خارجی پروازهای فرودگاه و تامین امنیت آمبولانس‌ها و خودروهای امداد رسان و اطفای حریق و تفتیش چمدان‌ها و سامانه اعلانات و اطلاع‌رسانی آماده شروع به کار هستند.

فرودگاه بین‌المللی حلب از سال 2011 چند ماه پس از آغاز جنگ داخلی در سوریه تعطیل شد.

اعلام ازسرگیری فعالیت فرودگاه حلب بعد از تاکید ارتش سوریه درباره سیطره بر ده‌ها روستا و شهرک در حومه غربی و شمال غربی حلب صورت گرفت.

ارتش در عین حال گفته است، به پیشروی میدانی خود ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها