کد خبر: 385595
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۱۱:۱۲:۴۹
| |

نماینده عراقی: واشنگتن درصدد اسکان فلسطینی‌ها در استان «الانبار» است

یک نماینده پارلمان عراق تایید کرد واشنگتن با دور کردن حشد شعبی از مناطق غربی این کشور، به دنبال اسکان خانواده‌های فلسطینی در استان الانبار است.

نماینده عراقی: واشنگتن درصدد اسکان فلسطینی‌ها در استان «الانبار» است
کد خبر: 385595
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۱۱:۱۲:۴۹

اعتمادآنلاین| «محمد البلداوی» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق، از تحرکات آمریکا برای استقرار فلسطینی‌ها در استان‌های غربی عراق از طریق دور کردن نیروهای حشد شعبی از این مناطق، خبر داد.

او در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: آمریکا برای دور کردن حشد شعبی از استان‌های غربی عراق به ویژه استان الانبار برنامه‌ریزی می‌کند و هدف او، ایجاد بستری مناسب برای اسکان فلسطینی‌ها در داخل عراق است. آمریکا تلاش می‌کند تا مساحت زیادی از صحرای الانبار را برای انتقال خانواده‌های فلسطینی مهیا سازد.

البلداوی افزود: آمریکا به همراه گروه‌های سنی و کرد همسو با خود، برای دور کردن حشد شعبی از مناطق غربی عراق تلاش می‌کند و به دنبال ایجاد گروه‌های جدید طائفه‌ای در خدمت اهداف خود، در این مناطق است. حضور حشد شعبی در این مناطق، مانع اجرای معامله قرن و ایجاد موطنی جدید برای خانواده‌های فلسطینی است.

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز، پیشتر درباره حمایت آمریکا از برخی شخصیت‌های سیاسی و گروه‌ها برای فشار بر دولت فدرال و انحلال حشد شعبی هشدار داده بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها