کد خبر: 385600
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۱۱:۱۷:۵۵
| |

نشست هیأت‌های روسی و ترکی درباره «ادلب» به روز دوم کشیده شد

وزارت امور خارجه ترکیه با تاکید بر لزوم رسیدن به توافق جهت کاهش سریع تنش‌ها در استان ادلب، از کشیده شدن رایزنی‌های هیأت اعزامی خود به مسکو با هیأت روسی به روز سه‌شنبه خبر داد.

نشست هیأت‌های روسی و ترکی درباره «ادلب» به روز دوم کشیده شد
کد خبر: 385600
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۱۱:۱۷:۵۵

اعتمادآنلاین| هیأت ترکیه‌ای که از روز گذشته برای گفت‌وگو جهت پایان دادن به عملیات ضدتروریستی ارتش سوریه در استان ادلب، به مسکو سفر کرده، امروز (سه‌شنبه) نیز به رایزنی با طرف روسی ادامه می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر تداوم مذاکرات با هیأت روسی در روز سه‌شنبه، بر لزوم کاهش سریع تنش‌ها و ممانعت از وخامت بیشتر وضعیت انسانی در ادلب تاکید کرد.

هیأت ترکیه‌ای به ریاست «سادات اونال» معاون وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه مذاکراتی را درباره ادلب، پشت درب‌های بسته با هیأت روسی به ریاست «سرگئی وِرشینین» معاون وزیر خارجه این کشور در مسکو انجام داد.

در حالی که ابتدا این دیدار، یک روزه برنامه‌ریزی شده بود، برخی منابع می‌گویند به دلیل حاصل نشدن توافق بین طرف‌های روسی و ترکی، نشست دوم امروز برگزار می‌شود.

پایگاه خبری «بلومبرگ» نیز به نقل از «ویتالی نائومکین» مشاور دولت روسیه در امور غرب آسیا نوشت: «شاید نیاز باشد روی نسخه جدیدی از توافق به‌مشکل خورده روسیه و ترکیه در سال 2018 در سوچی، جهت کاهش تنش وضعیت در استان [ادلب] توافق کنیم».

نائومکین طی نشست خبری بعد از این دیدار گفت: «[دولت] سوریه حق دارد کنترل خود بر سرزمینش را مجددا برقرار کند، این یک موضوع حق حاکمیتی است».

بی‌نتیجه بودن این نشست در حالی است که چند روز پیش نیز هیأت دیپلمات‌های روسی به درخواست ترکیه، به آنکارا سفر کرد تا درباره عملیات ارتش سوریه با آنها صحبت شود اما آن نشست نیز بدون توافق به پایان رسید.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها