عمان درباره بروز درگیری در تنگه هرمز هشدار داد

با افزایش حضور کشتی‌های جنگی کشور‌های مختلف در خلیج فارس به بهانه تامین امنیت تنگه هرمز، وزیر خارجه عمان درباره بروز درگیری در این منطقه هشدار داد.

عمان درباره بروز درگیری در تنگه هرمز هشدار داد
کد خبر: 385664
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۱۳:۲۷:۳۴

اعتمادآنلاین| یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان، درباره خطر درگیری نظامی در تنگه هرمز هشدار داد، اما رویارویی نظامی را در منطقه در حال حاضر بعید دانست.

او هشدار داد خطر رویارویی نظامی در تنگه هرمز در مقایسه با هر نقطه دیگر منطقه خلیج فارس بیشتر است که این امر تا حدودی ناشی از افزایش حضور کشتی‌های جنگی از کشور‌های مختلف در این منطقه است.

وزیر امور خارجه عمان در نشستی برای بررسی تنش در منطقه که در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار شد، گفت: «عمان برای کاهش تنش در منطقه خلیج (فارس) تلاش می‌کند.»

بن علوی در ادامه بروز هرگونه رویارویی نظامی را در منطقه در شرایط فعلی منتفی دانست.

او گفت: با آمریکا و ایران در چارچوب روابط ما با این دو کشور ارتباط داریم و احساس ما این است که امکان گفت‌وگو میان آنان وجود دارد و برای کاستن از تنش در منطقه عمل می‌کنیم و پیش‌بینی نمی‌کنیم در شرایط فعلی درگیری نظامی در منطقه رخ داد.

وزیر امور خارجه عمان افزود: اگر برای سازماندهی منافع خود تلاش کنیم، ممکن است به ما احساس آرامش و ثبات می‌دهد...، اما اگر ایران را به چالش بکشیم، کمکی به نخواهد کرد.

بن علوی در ادامه با اشاره به حضور تعداد زیادی از کشتی‌های جنگی در منطقه هرمز افزود: نگرانی ما این است که خطایی روی دهد. این مسئله، منطقه را در ماه‌های آینده به یک نقطه خطرناکی تبدیل می‌کند.

تنگه هرمز بین ایران و عمان قرار دارد و عرض تنگه در باریک‌ترین نقطه آن 33 کیلومتر است و نزدیک به 30 درصد از محموله‌های نفت خام و فراورده‌های نفتی مایع از این گذرگاه آبی عبور می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها