کد خبر: 385671
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

کتابی از عکس‌های منظره مریم زندی منتشر می‌شود

مریم زندی که طبق سال‌های قبل، برای نوروز 99 هم تقویم‌هایی از عکس‌هایش منتشر کرده، مشغول آماده کردن کتابی از عکس‌های منظره‌‌اش است.

کتابی از عکس‌های منظره مریم زندی منتشر می‌شود
کد خبر: 385671
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مریم زندی، عکاس، اواسط آذر هر سال به مناسبت نوروز، تقویم‌هایی همراه با عکس‌هایش منتشر می‌کند.

آذرماه امسال هم تقویم‌های او روانه بازار شد که همچون سال‌های گذشته یکی از آنها «مائده‌های ایرانی» نام دارد. او درباره اینکه مائده‌های ایرانی در مقایسه با سال‌های قبل چه تفاوتی دارد به اعتمادآنلاین گفت: «مائده‌های ایرانی با سال‌های گذشته فرق زیادی ندارد. ضمن تازگی‌هایی در فرم، سعی کردم در همان شکل گذشته باشد.»

هنر

تقویم دیگری که از زندی منتشر شده است «باغ کدو» نام دارد و شامل عکس‌های مختلفی از کدو است. «باغ کدو» و «مائده‌های ایرانی» با وجود گذشت سه ماه از زمان انتشار به اتمام رسیده‌اند.

سومین تقویم هم که به گفته زندی رو به اتمام است «بقچه گل» نام دارد و حاصل سفر مریم زندی در نوروز 98 به کلکته و دیدار از بازار آن است.

این عکاس همچنین درباره اینکه چطور تقویم‌های دیواری با وجود نرم‌افزارهای جدیدی که این روزها جایگزین تقویم شده‌اند، هنوز پرفروش هستند گفت: «شنیده‌ام استفاده از تقویم به عادت افراد مربوط می‌شود؛ یعنی کسی که تقویم می‌خرد دوست دارد این کار را ادامه دهد. شاید بخشی از استقبالی که از تقویم‌هایم می‌شود به همین خاطر است و بخشی هم به فضا و عکس‌های تقویم‌هایم برمی‌گردد.»

زندی یکی از عکاسان شناخته‌شده در زمینه عکاسی پرتره از اهالی فرهنگ است که تاکنون پنج جلد کتاب پرتره در زمینه ادبیات معاصر ایران، نقاشان معاصر ایران، هنرمندان سینما و تئا‌تر معاصر ایران، ادبیات معاصر ایران2 و چهره‌هایی از موسیقی معاصر ایران منتشر کرده است. 2 کتاب دیگر نیز طی سال‌های اخیر از او منتشر شده که یکی از آنها «گیسوانم در باد» نام دارد.

این کتاب، با 60 قطعه عکس، یادآور خاطرات روزهای خوب مریم زندی است که بهمن‌ماه سال گذشته رونمایی شد و در ادامه کتاب «انقلاب 57»، کتاب «حکومت 58» نیز امسال انتشار یافت.

در ادامه این کتاب‌ها، مریم زندی قصد دارد کتاب دیگری را نیز منتشر کند. این کتاب، عکس‌هایی از لنداسکیپ یا مناظری است که حاصل 10 سال عکاسی او در این زمینه هستند: «من زیاد سفر می‌روم و در کنار کارهای دیگرم از لنداسکیپ هم عکس گرفته‌ام. کردستان را هم زیاد دوست دارم و سالی یک بار به این منطقه سفر می‌کنم که بخشی از لنداسکیپ‌ها مربوط به کردستان است. البته هنوز نمی‌دانم چه تعدادی از عکس‌ها در کتاب منتشر خواهد شد.»

او با اظهار امیدواری از اینکه کتاب مناظرش سال آینده چاپ شود، عنوان کرد که فعلاً قصد برگزاری نمایشگاه انفرادی ندارد. با این حال آثار او در چندین نمایشگاه گروهی به نمایش درآمده؛ همچون نمایشگاه «پیش درآمد» که از 25 بهمن در فضای هنری همرس برگزار شده است. در این نمایشگاه عکس‌هایی از مجموعه کلاغ‌های مریم زندی به روی دیوار رفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها