اتحادیه عرب از توافق تبادل اسرا میان طرف‌های درگیر یمن استقبال کرد

دبیرکل اتحادیه عرب از توافق دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله درباره تبادل اسرا استقبال کرد. همزمان یک منبع اعلام کرد مرحله اول اجرای این توافقنامه شامل تبادل 1420 اسیر خواهد بود.

اتحادیه عرب از توافق تبادل اسرا میان طرف‌های درگیر یمن استقبال کرد
کد خبر: 385687
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۱۴:۰۰:۳۱

اعتمادآنلاین| احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در دفتر دبیرخانه این اتحادیه در قاهره میزبان مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن بود.

ابوالغیط در این دیدار به گریفیث بابت تلاش‌های موفقش در این مسیر که چند ماه ادامه داشتند و در سه دور مذاکرات انجام شدند، تبریک گفت و از حصول توافقی برای تبادل تعداد زیادی از اسرا میان دولت مستعفی یمن و نیروهای وابسته به جنبش انصارالله استقبال کرد.

یک منبع مسؤول در دبیرخانه اتحادیه عرب اظهار کرد: ابوالغیط ابراز امیدواری کرد این پیشرفت گامی در مسیر کاهش تنش‌های نظامی بوده و نقش موثری در افزایش فرصت‌های سازش مسالمت‌آمیز درگیری‌های یمن ایفا کند.

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد، این سازش در نهایت به نفع مردم یمن خواهد بود که در طول سال‌های گذشته ویرانی‌های جنگ و تلفات انسانی سنگین آن را تحمل کردند.

او همچنین بر اهمیت این نکته که سازش باید امنیت همسایگان یمن را نیز تامین کند و ضامن استقلال و حاکمیت این کشور نیز باشد، تاکید کرد.

یک مسؤول دولت مستعفی یمن نیز فاش کرد، مرحله اول این توافقنامه شامل آزادی 1420 اسیر و زندانی خواهد بود.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در امان به توافقنامه‌ای دست یافتند که گشایش جزئی در پرونده تبادل اسرا و بازداشتی‌ها ایجاد کرد.

گام تبادل اسرا پس از نشست‌های فرستاده سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره نتایج سومین نشست کمیته تبادل اسرا و بازداشتی‌ها برداشته شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها