کد خبر: 385694
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۱۴:۱۰:۳۵
| |

گزارش شماره یک سامانه «مردم ناظر» به ملت ایران

شورای نگهبان اعلام کرد: از ابتدای راه اندازی سامانه «مردم ناظر» تا صبح روز امروز سه شنبه 29 بهمن 1398 تعداد 703 مورد گزارش مردمی ثبت و دریافت شده است.

گزارش شماره یک سامانه «مردم ناظر» به ملت ایران
کد خبر: 385694
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۱۴:۱۰:۳۵

اعتمادآنلاین| شورای نگهبان به منظور ارتقای سلامت انتخابات و نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر فرآیند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، سامانه گزارش‌های مردمی تخلفات انتخاباتی به نام «مردم ناظر» را راه اندازی کرده است.

از ابتدای راه اندازی این سامانه تا ساعت 10:00 صبح روز سه شنبه 29 بهمن 1398 تعداد 703 مورد گزارش مردمی ثبت و دریافت شده است که توسط کارشناسان سامانه مورد بررسی قرار گرفته است. از میان گزارش‌های دریافتی، 58 مورد که با جزئیات دقیق و قابل پیگیری و با پیوست مدارک و مستندات توسط مردم عزیز به شورای نگهبان اعلام شده بود جهت بررسی دقیق‌تر و اقدامات قانونی لازم به دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان‌ها ارجاع شد.

همه مردم عزیز در کنار صدها هزار نفر اعضای شبکه نظارت شورای نگهبان در انتخابات می‌توانند از طریق رصد فعالیت‌های انتخاباتی داوطلبان و عملکرد عوامل اجرایی و نظارتی، در تأمین سلامت انتخابات مشارکت کرده و زمینه برگزاری یک انتخابات سالم و قانونی با شکوه در روز جمعه دوم اسفندماه را فراهم نمایند.

مهمترین تخلفات انتخاباتی شامل اخلال در فرآیند رأی گیری، تبلیغات غیر مجاز، خرید و فروش رأی، تهدید یا تطمیع مردم در امر انتخابات، سوء استفاده از امکانات دولتی، جانبداری مجریان یا ناظران از داوطلبان و کوتاهی عوامل برگزاری انتخابات در انجام وظایف قانونی است که مردم می‌توانند از طریق سامانه «مردم ناظر» به شورای نگهبان گزارش نمایند.

چنانچه گزارش‌های ارسالی مردم بر اساس مواد قانونی، فاقد عنوان متخلفانه یا وصف مجرمانه باشد و یا بصورت کلی، مبهم و غیر مستند ارسال شده باشد قابلیت پیگیری نخواهد داشت.

گزارش‌های دریافتی پس از ارزیابی و صحت سنجی و احراز وقوع تخلف به مراجع ذی‌ربط ارسال خواهد شد و در فرآیند تأیید صحت انتخابات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این سامانه به آدرس mardomnazer.shora-gc.ir در دسترس مردم است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها