رییس کل سازمان امور مالیاتی تاکید کرد:

گسترش مبادلات تجاری ایران و هند با اخذ مالیات مضاعف

رییس کل سازمان امور مالیاتی ایران و سفیر هند با اشاره به لزوم تسریع در روند قانونی تصویب اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور، تاکید کردند: اجرای این موافقت‌نامه علاوه بر جلوگیری از فرار مالیاتی به توسعه روابط تجاری دو کشور کمک می‌کند.

گسترش مبادلات تجاری ایران و هند با اخذ مالیات مضاعف
کد خبر: 385727
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۱۵:۲۱:۵۱

اعتمادآنلاین| «امید علی پارسا» رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور روز سه شنبه در دیدار «قدم درمندرا»، سفیر هند در تهران، با وی خاطرنشان کرد: نظام مالیاتی ایران در سال های گذشته گام های موثری در زمینه پیاده سازی مالیات الکترونیک در کشور برداشته است.

وی افزود: اکنون، تلاش ها برای اجرای نظام مالیات هوشمند از طریق دستیابی به تمامی اطلاعات اشخاص در نزد دستگاه های مختلف ادامه دارد.

پارسا با بیان اینکه لایحه موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی بین دو کشور ایران و هند، در دی ماه امسال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، ولی از سوی شورای نگهبان چند ایراد شکلی به آن وارد شد.

به گفته وی، انتظار می رود پس از رفع ابهامات و ایرادات یادشده، اوایل سال آینده، شاهد تصویب موافقت نامه در مجلس باشیم.

پارسا تصریح کرد: اجرای این موافقت نامه، منجر به ارتقای مناسبات اقتصادی و تبادل تجاری بین دو کشور خواهد شد و تجار و بازرگانان دو کشور در وضعیت ایده‌آل‌تری به تجارت خواهند پرداخت.

وی پیرامون موضوع اجرای قانون نصب، راه اندازی و استفاده از پایانه های فروشگاهی توسط اصناف کشور توضیح داد: اجرای این قانون، یکی از اقداماتی است که به مدرن سازی و تحقق نظام مالیاتی هوشمند در کشور کمک قابل توجهی می‌کند.

سفیر هند نیز در این دیدار، با اشاره به روابط دیرینه تجاری و اقتصادی بین دو کشور گفت: ایران یکی از شرکای ارزشمند هند محسوب می شود و تصویب موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، مراودات اقتصادی دو کشور را توسعه می بخشد.

«قدم درمندرا»، با بیان اینکه لایحه موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور ایران و هند به تصویب مجلس این کشور رسیده، افزود: اجرای این موافقت نامه علاوه بر اینکه به جلوگیری از فرار مالیاتی کمک می کند، به توسعه صنعت حمل و نقل دریایی و هوایی و تقویت روابط بین دو کشور خواهد انجامید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها