شهردار منطقه یک تهران:

تله‌کابین، چاره درد ترافیک توچال می‌شود

شهردار منطقه یک تهران از انجام مطالعات ترافیکی برای نصب تله‌کابین یا مونوریل در راستای حل مشکل ترافیک توچال خبر داد.

تله‌کابین، چاره درد ترافیک توچال می‌شود
کد خبر: 385770
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۰۸:۴۰:۴۴

اعتمادآنلاین| ‌ حمید موسوی با بیان این‌که توسعه فضاهای گردشگری در حریم شهر تهران به خصوص در منطقه شمالی پایتخت می‌تواند مانعی برای توسعه سکونتگاه‌های غیررسمی و زمین‌خواری باشد، افزود: اگر فضاهای گردشگری در حریم تهران چه جنوب و چه شمال گسترش یابد تهران را از دست‌اندازی افراد سودجو نجات می‌دهیم، در شمال تهران نیز به دلیل وجود کوه و فضاهای اکولوژیک خود به خود یک فضای گردشگری ایجاد شده که فقط لازم است که آنها را تجهیز کرده و بهبود بخشیم.

شهردار منطقه یک با بیان این‌که بزرگترین تهدید برای منطقه یک، ترافیک آزاردهنده آن است، تصریح کرد: معابر کم‌ عرض و افزایش ضریب مالکیت خودرو و همچنین بارگذاری بیش از اندازه مسکونی در این منطقه سبب شده است که امروزه مهمترین دغدغه ساکنین این منطقه ترافیک باشد لذا ضروری است که استعدادهای بالقوه طبیعی را بیشتر توجه نماییم و سرمایه گذاری را دربخشهای خدمات و گردشگری تقویت نماییم که در این راستا ایده های خلاقانه راهی است جهت برون رفت از وضعیت موجود.

وی با تشریح ایده ایجاد "پایانه گردشگری" در منطقه یک، اظهار کرد: با توجه به وضعیت منابع مالی شهرداری تهران می‌توانیم از ایده‌های جدیدی در راستای حل مشکلات ترافیکی استفاده کنیم. برهمین اساس برای حل مشکل ترافیک منتهی به مجموعه تفریحی توچال گزینه‌هایی همچون مونوریل ،ال آرتی، تله‌کابین و ... مطرح شده است که بسته به میزان تقاضای سفر و همچنین تمایل بخش خصوصی می‌توان از یکی از این سه روش استفاده کرد.

موسوی با بیان این‌که می‌بایست برای حل مشکل ترافیک منطقه به سراغ ایده‌های جدید برویم که علاوه بر توسعه فضای گردشگری مشکلات ترافیکی را حل کند، گفت: می‌توانیم پایه‌گذار فکر جدیدی در شهر باشیم و به همین دلیل پیشنهاد کردیم که برای حل ترافیک خیابان‌های منتهی به توچال از روش‌های مختلفی استفاده کنیم که علاوه بر رفع ترافیک موجب گسترش گردشگری نیز باشد.

شهردار منطقه یک با بیان این‌که گزینه نصب تله‌کابین از مونوریل و ال آرتی قوی‌تر اقتصادی تر است اما هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است، گفت: مبدا و مقصد مشخص است و می‌توانیم در چند فاز این مهم را اجرایی کنیم که در گام اول می‌توان تنها مبدا و مقصد را افتتاح کرد و در فاز بعدی نیز بسته به نظر سرمایه‌ گذار ایستگاه‌های میانی را افتتاح نمود که خوشبختانه سرمایه‌ گذار برای ایستگاه مبدا و مقصد اعلام آمادگی کرده و مشاور طرح در حال انجام مطالعات مختلف است.

وی با بیان این‌که خوشبختانه این ایده مورد توجه اعضای شورای شهر و شهردار تهران قرار گرفته، در مورد جزییات این طرح گفت: مبدا مدجدید حمل ونقلی که یا ال آر تی یا تله کابین خواهد بود،حدودا میدان ولنجک می باشد، چرا که زمینی در نزدیکی میدان شهید شهریاری شناسایی شده است که می‌توانیم از این زمین به عنوان ایستگاه مبدا تله‌کابین یا مونوریل استفاده کنیم و ایستگاه پایانی نیز مجموعه توچال خواهد بود.

موسوی با بیان این‌که تهران دارای مشکل حادی به نام ترافیک است اما هنوز برخی از مدیران راه حل رفع مشکل را در تعریض معابر و همچنین استفاده از وسایط نقلیه سنتی جستجو می نمایند، اظهار کرد: همین‌که بتوانیم مراجعین به مجموعه توچال را از میدان شهید شهریاری با تله‌کابین یا مونوریل پوشش دهیم و خودروها به سمت شمال محله حرکت ننمایندخود به خود ترافیک ولنجک کاهش یافته و معابر آرام می‌شوند چرا که در حال حاضر ترافیک این منطقه که به خیابان‌های اطراف پس می‌زند بنابراین اگر بتوانیم تردد گردشگران را که مقصد آنان مجموعه توچال است مدیریت کنیم می‌توانیم ترافیک این نقطه را بهبود ببخشیم.

شهردار منطقه یک با بیان این‌که هنوز در مورد استفاده از مونوریل، تله‌کابین و ال آر تی به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، ادامه داد: این‌که چه نوع وسیله‌ای باید در این مسیر استفاده شود بستگی به حجم مسافرین دارد و باید از مد حمل و نقلی استفاده شود که برای بخش خصوصی نیز به صرفه باشد، چرا که گردشگران در برخی روزها و ساعات مشخصی به مجموعه توچال مراجعه می‌کنند و در مابقی روزهای سال تکلیف بخش خصوصی چه می‌شود؟ و ما باید وسیله‌ای را در این محلات استفاده کنیم که علاوه بر سرویس‌دهی مناسب، آرامش محله را مخدوش نکند و در حال حاضر مشاور در حال تعیین نوع وسیله مورد استفاده نیز است.

وی با بیان این‌که امروز نیاز داریم که مجموعه‌هایی همچون توچال را تقویت کرده و با ایجاد مسیرهای جدید و پروژه‌های بزرگتر، آن را توسعه دهیم، تصریح کرد: حتی بر روی این پیشنهاد نیز مطالعاتی صورت می‌گیرد که با استفاده از املاک شهرداری در شمال غرب دانشگاه شهید بهشتی یک مسیر جدید دسترسی به توچال ایجاد کنیم که علاوه بر تقویت گردشگری مشکل ترافیکی را حل کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها