کد خبر: 385795
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۰۹:۰۷:۳۴
| |

دیدار «بوگدانوف» با سران حماس در دوحه؛ تأکید بر رد معامله قرن

معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با سران ارشد حماس در قطر اعلام کرد، روسیه هر طرح صلحی را که ملت فلسطین با آن مخالف باشد، مردود می‌داند.

دیدار «بوگدانوف» با سران حماس در دوحه؛ تأکید بر رد معامله قرن
کد خبر: 385795
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۰۹:۰۷:۳۴

اعتمادآنلاین| «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه با «خالد مشعل» رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی و «سامی خاطر» دیگر عضو ارشد این جنبش در دوحه پایتخت قطر دیدار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه فلسطینی «الامد»، هیأت حماس بوگدانوف را در جریان آخرین تحولات سیاسی مسأله فلسطین از جمله «معالمه قرن» قرار داد و تأکید کرد: حماس و دیگر طیف‌های ملت‌های فلسطین آن را مردود می‌دانند زیرا این ملت و مسأله عادلانه آن را هدف گرفته و حق آن در آزادسازی، بازگشت و ایجاد دولت مستقل فلسطینی با حاکمیت کامل در زمین، هوا و خشکی را نقض می‌کند.

بوگدانوف هم بر موضع روسیه در حمایت حق ملت فلسطین تأکید کرد و گفت، این کشور هر طرح صلحی که ملت فلسطین مخالف آن باشند، مردود می‌داند.

او تأکید کرد، مسکو آماده هر حمایتی برای تضمین پایان دادن به اختلافات داخلی است زیرا آن را عاملی اساسی در تحقق چشم‌اندازهای مشروع ملت فلسطین می‌داند.

وزیر خارجه روسیه هم در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: طی رایزنی‌ها، نظرات درباره مسأله بازگرداندن وحدت ملی فلسطین و افق‌های حل نزاع اسرائیلی-فلسطینی بر اساس قانون بین‌الملل از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل و طرح صلح عربی مورد بحث قرار گرفت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها