کد خبر: 385838
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۱۰:۲۹:۳۰
| |

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزیر علوم:

دانشگاه‌ها روند برگزاری برنامه‌های انتخاباتی تشکل‌ها را تسهیل کنند

معاون فرهنگی وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها روند بررسی درخواست‌ تشکل‌های دانشجویی برای اجرای برنامه‌های انتخاباتی تسهیل کنند،‌گفت: تمامی کاندیدای انتخاباتی می توانند در مراسمات تشکل‌های دانشجویی شرکت کنند اما فعالیت‌ آنها باید بر اساس موارد مطرح شده در آیین نامه مرتبط با تبلیغات انتخاباتی صورت بگیرد.

دانشگاه‌ها روند برگزاری برنامه‌های انتخاباتی تشکل‌ها را تسهیل کنند
کد خبر: 385838
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۱۰:۲۹:۳۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزیر علوم، ضمن بیان این مطلب به سیاست وزارت علوم در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید روند بررسی درخواست تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری برنامه‌های انتخاباتی را در هیات نظارت تسهیل کنند و در چارچوب ضوابط و قواعدی که وجود دارد اجازه فعالیت به این تشکل‌ها داده شود.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها در راستای رونق بخشی به فعالیت‌های دانشجویی باید به توصیه‌های ابلاغی وزارت علوم در زمینه برنامه‌های روز دانشجو را توجه کنند تا این برنامه‌ها در فضایی توام با نشاط و امید برگزار شوند.ضمن اینکه محدودیتی در انجام فعالیت‌های دانشجویان همزمان با آغاز برنامه‌های روز دانشجو وجود ندارد و ما از تمام فعالیت‌هایی که در چارچوب مقررات و قواعد تعیین‌شده صورت بگیرد، حمایت خواهیم کرد.

غفاری در ادامه تصریح کرد: طبیعتا تشکل‌های دانشجویی درخواست‌هایی را برای برگزاری مراسمی به مناسبت انتخابات داشته‌ و خواهند داشت و ما به دانشگاه‌ها تاکید کردیم که همراهی و همکاری لازم را با این درخواست‌ها داشته باشند و در عین حال توجه داشته باشند که برنامه‌های اجرایی در چارچوب‌های قانونی صورت بگیرد.

معاون فرهنگی وزیر علوم اظهار کرد: در حال حاضر آیین‌نامه‌ای در خصوص تبلیغات کاندیدای مجلس شورای اسلامی در دانشگاه‌ها وجود دارد و باید اجرایی شود و در این آیین‌نامه‌ حد و حدود این فعالیت‌ها مشخص شده است. ضمن اینکه باید عدالت در زمینه اختصاص تریبون‌ها و اختصاص فضا برای کاندیداها توسط دانشگاه‌ها رعایت شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه‌های انتخاباتی دانشجویان در قالب های مختلف اعم از سخنرانی، نشست، تریبون آزاد و غیره در دانشگاه‌ها شروع شده است و تشکل های دانشجویی برنامه‌های مختلف در این ایام دارند.

معاون فرهنگی وزیر علوم چارچوب های فعالیت انتخاباتی تشکل‌های دانشجویی در گذشته به آنها ابلاغ شده است، خاطر نشان کرد: تمامی کاندیدای انتخاباتی می توانند در مراسمات تشکل‌های دانشجویی شرکت کنند اما فعالیت‌ آنها باید بر اساس موارد مطرح شده در آیین نامه مرتبط به تبلیغات انتخاباتی صورت بگیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها