کد خبر: 385861
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۱۱:۰۳:۴۴
| |

معاون وزیر کار خبر داد:

کاهش 19 درصدی آسیب شغلی در 10 ماهه امسال

معاون روابط کار وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی گفت: در 10 ماهه امسال 370 هزار مورد از واحدهای تولیدی بخش صنعتی بازرسی شده است و نتایج نشان می‌دهد که آسیب شغلی 19 درصد کاهش یافته است.

کاهش 19 درصدی آسیب شغلی در 10 ماهه امسال
کد خبر: 385861
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۱۱:۰۳:۴۴

اعتمادآنلاین| «حاتم شاکرمی» در یازدهمین همایش ملی بهداشت کار تاکید کرد: باید موضوع صیانت و سلامت نیروی کار توسط همه دستگاه‌های دولتی و انجمن‌های صنفی در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: نگرش‌ها به موضوع ایمنی و بهداشت کار متناسب با شرایط جدید و تغییر فرایند کار باید از نگرش سنتی به نگرش نوین تغییر پیدا کند و این امر از طریق اقدامات فرهنگی ممکن است.

معاون وزیر کار با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایمنی گفت: باید با آموزش‌های نوین و توسعه مشارکت شرکای اجتماعی برای تحقق این امر از همه ظرفیت‌های در اختیار به نحوی مطلوب استفاده کنیم تا موضوع ایمنی کار در اولویت‌های اساسی کارفرمایان و کارآفرینان قرار گیرد.

وی افزود: دولت در این زمینه اقدامات اساسی و گام‌های موثری برداشته است از جمله این اقدامات توسعه مراکز تحقیقات تعلیمات و حفاظت فنی و بهداشت کار در هشت نقطه از کشور در راستای توسعه خدمات پژوهشی، آموزشی منطقه‌ای و دسترسی نیروی کار به امکانات پژوهش و آموزش ایمنی و بهداشت کار است.

شاکرمی خاطر نشان کرد: تصویب «سند ملی کار شایسته» برای افزایش سطح ایمنی و بهداشت کار و سلامت روحی و جسمی و کرامت انسانی نیروی کار از دیگر اقدامات مفید و موثر دولت در این زمینه است.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری و هم افزایی دانشگاه و صنعت در جهت ترویج فرهنگ ایمنی و بهداشت کار و ارتقای سطح اموزش، گفت: ما آمادگی داریم در جهت تحقق این امر از همه ظرفیت‌های در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده کنیم.

به گفته معاون وزیر کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون حدود 16 هزار مسئول ایمنی را آموزش داده است. همچنین در 10 ماهه امسال بیش از 20 هزار کمیته حفاظت فنی در واحدهای تولیدی و صنعتی کشور فعال شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها