کد خبر: 385865
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۱۱:۰۸:۵۵
| |

رژیم صهیونیستی 9 هزار واحد مسکونی در شمال قدس اشغالی می‌سازد

یک سازمان غیرانتفاعی در سرزمین‌های اشغالی از برنامه رژیم صهیونیستی برای ساخت 9 هزار واحدمسکونی در شمال قدس اشغالی و در بین محله‌های فلسطینی نشین خبر داد.

رژیم صهیونیستی 9 هزار واحد مسکونی در شمال قدس اشغالی می‌سازد
کد خبر: 385865
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۱۱:۰۸:۵۵

اعتمادآنلاین| سازمان غیر دولتی موسوم به «اکنون صلح» در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که وزارت مسکن رژیم صهیونیستی طرحی را برای احداث 9 هزار واحد مسکونی در شمال قدس اشغالی و در زمینی که قبلا فرودگاه قدس بوده، آماده کرده است.

این سازمان با بیان اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درصدد است، ضربه کشنده دیگری به راه حل دو دولتی بزند، گفت: «جایی که اسرائیل می‌خواهد در آنجا شهرک سازی کند در دل محله‌های فلسطینی است که به استان رام الله متصل می‌شود و از همین رو احداث شهرک صهیونیستی در آنجا خود مانع تشکیل کشور فلسطینی می‌شود».

به گفته سازمان اکنون صلح در صورت موافقت با این طرح، برای اولین بار از زمان تاسیس شهرک «هار حوما» در جبل ابوغنیم در سال 1997 شهرک جدیدی در قدس اشغالی تاسیس می‌شود.

فرودگاه در منطقه قلندیا در شمال قدس و در منطقه‌ای احاطه شده توسط محله‌ها و روستاهای پرجمعیت از خانواده‌های فلسطینی واقع است. این فرودگاه تنها فرودگاه در کرانه باختری تا قبل از جنگ 1967 بود که توسط اردن هم اداره می‌شد.

اسرائیل پس از سال 67 از این فرودگاه برای پروازهای داخلی و اهداف نظامی استفاده می‌کرد و با وقوع انتفاضه دوم در اکتبر 2000 استفاده از آن متوقف شد.

به گفته روزنامه هاآرتص این طرح در زمینی به مساحت یک هزار و دویست هکتار و برای ساحت 9 هزار واحد مسکونی و اجرای پروژه‌های تجاری و ساخت هتل و دیگر تاسیسات به اجرا درخواهد آمد.

بر اساس حقوق بین‌الملل شهرک‌های رژیم صهیونیستی غیرقانونی است، اما دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پاییز گذشته اعلام کرد که از این زاویه به آنها(شهرک‌های صهیونیست‌نشین) نگاه نمی‌کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها