کد خبر: 385869
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۱۱:۱۲:۰۰
| |

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به «اعتمادآنلاین»: 

از شورای نگهبان باید مطالبه اجرای قانون را داشته باشید/ آنچه ما انجام دادیم اجرای مر قانون است/ اگر ناکارآمدی وجود دارد متوجه قانون است نه شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: از شورای نگهبان باید مطالبه اجرای قانون را داشته باشید.

حجم ویدیو: 5.26M | مدت زمان ویدیو: 00:02:39 دانلود ویدیو
کد خبر: 385869
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۱۱:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در پاسخ به خبرنگار اعتمادآنلاین مبنی بر اینکه «انتقادات بسیاری نسبت به شورای نگهبان همواره درباره ردصلاحیت‌ها وجود داشته و همچنان هم وجود دارد. آیا اعضای شورای نگهبان شرایط و مصالح کشور را در احراز صلاحیت‌ها مورد توجه قرار می دهند یا خیر؟ شاید بر اساس استانداردهای قانونی موظف به رد صلاحیت کاندیدایی باشند اما تحلیل‌شان از شرایط کشور به گونه‌ای است که رد صلاحیت این کاندیداها در انتخابات منجر به کاهش مشارکت مردم می‌شود و به همین دلیل با تسامح و تساهل بیشتری صلاحیت‌ها را بررسی می‌کنند. آقای کدخدایی مشخصا بفرمایید مصلحت نظام در تصمیمات شورای نگهبان به ویژه در انتخابات و صلاحیت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد یا خیر؟» گفت: از شورای نگهبان باید مطالبه اجرای قانون را داشته باشید، قانونی که در مجلس تصویب کرده و هر زمان مجلس صلاح بداند می‌تواند آن را اصلاح کند و شورای نگهبان مجددا بر اساس آن عمل خواهد کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین سخنگوی شورای نگهبان افزود: سخنگوی شورای نگهبان گفت: البته معتقد نیستیم که انتقادهای زیادی وجود دارد. اگر هم هست متوجه قانون ناکارآمد است نه متوجه شورای نگهبان. آنچه ما انجام دادیم اجرای مر قانون شورای نگهبان است که مصوب نمایندگان در ادوار مختلف بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها