«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه:

حاکمیت سوریه، عراق و لیبی باید محترم شناخته شود

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای اردنی خود در مسکو، درباره تحولات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا صحبت کرده و از لزوم احترام گذاشتن به حاکمیت سوریه، عراق و لیبی سخن گفته است.

حاکمیت سوریه، عراق و لیبی باید محترم شناخته شود
کد خبر: 385903
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۱۲:۵۰:۵۴

اعتمادآنلاین| «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه بعد از دیدار و رایزنی با همتای اردنی خود که به مسکو سفر کرده است، آخرین مواضع روسیه در قبال مسائل مختلف از قبیل عراق، سوریه و لیبی را بازگو کرد.

وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با «ایمن الصفدی» همتای اردنی خود به تحولات کشورهای منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا اشاره کرد.

به گفته سرگئی لاوروف، «باید به حاکمیت سوریه، عراق و لیبی احترام گذاشته شود».

وزیر خارجه روسیه به اشاره به اقدامات ارتش سوریه در استان ادلب گفت: «ما بر ضرورت ریشه‌کن کردن تهدید تروریستی از سوریه تاکید داریم».

این مقام ارشد روس ضمن قدردانی از ایفای نقش اردن به عنوان «ناظر» در روند مذاکرات آستانه درباره سوریه افزود: «ما از طرح اردن برای اجرای پروژه‌های بازسازی در جنوب سوریه حمایت می‌کنیم».

لاوروف درباره تحولات لیبی اظهارنظر کرد. به گفته او، «عدم مداخله خارجی در لیبی، برای دستیابی به راه‌کار در این کشور، حیاتی است».

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: «ثبات در لیبی تنها از طریق مذاکرات جامع بین خود لیبیایی‌ها قابل محقق شدن است.

نیروهای تاثیرگذار در لیبی باید طبق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، طرف‌ها را به انجام مذاکرات تشویق کنند».

اظهارات لاوروف درباره لیبی در شرایطی مطرح شده که پیشتر برخی مقام‌ها و رسانه‌های ترکیه‌ای و عربی از حمایت مسکو از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» خبر داده‌اند اما روسیه این خبرها را رد کرده‌ است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه این نشست خبری، بار دیگر به سراغ تحولات ادلب و عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی این استان از تروریست‌ها رفت و به سوالی درباره تهدیدهای ترکیه علیه سوریه پاسخ داد.

لاوروف با هشدار به ترکیه درباره حمله به مواضع نیروهای دولت بشار اسد اعلام کرد، مسکو از عملیات ارتش سوریه در ادلب علیه تروریست‌ها حمایت می‌کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها