کد خبر: 385908
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۹ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از مهم‌ترین نکات سفرهای نوروزی گزارش می‌دهد:

سفرهای عیدانه/ این قسمت؛ واژه‌های تخصصی سفر را بشناسیم

بعضی از افراد برای نیمه اول تعطیلات برنامه‌ریزی می‌کنند و عده‌ای دیگر برای نیمه دوم آن. برخی حتی صبر می‌کنند، تعطیلات که تمام شد و شهرها خلوت، سراغ سفر می‌روند. همه اینها اما دوست دارند بدانند چه نکاتی را باید قبل از سفر رفتن در نظر گرفت؛ نکات مهمی که ما در سلسله گزارش‌های عیدانه «اعتمادآنلاین» برمی‌شمریم.

سفرهای عیدانه/ این قسمت؛ واژه‌های تخصصی سفر را بشناسیم
کد خبر: 385908
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۹ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در این قسمت از گزارش‌های مرتبط با سفرهای عیدانه، بد نیست با برخی از مهم‌ترین واژه‌های اختصاصی در سفر آشنا شوید. واژه‌هایی که وقتی سراغ آژانس‌های مسافرتی یا حتی برخی از اقامتگاه‌ها و بومگردی‌های امروزی در داخل کشور می‌روید، حتماً به گوش‌تان خواهد خورد.

متل- ‏Motel‏

‏‏‏‏متل تلفیقی است از 2 واژه ‏Motor‏ و ‏Hotel‏ و اساساً ماهیت بین‌راهی داشته و معمولاً خارج از شهرها قرار دارد. در تعریف ‏متل می‌توان گفت، هتلی است که در آن مسافران می‌توانند با خودرو شخصی وارد شوند و حتی خودرو را مقابل درِ اتاق ‏خود پارک کنند. یکی از مشخصه‌های اصلی متل‌ها نبود لابی در آنهاست، چراکه مهمانان به مجرد وارد شدن به متل ‏بدون نیاز به پیاده شدن کلید اتاق خود را از رسپشن دریافت و مستقیماً به سمت اتاق خود رانندگی می‌کنند.‏‏‏‏ ‏‏ ‏ ‏

اقامت در هتل‌های زیر 4 ستاره

هتل پانسیون- ‏Hotel Pension‏

پانسیون‌ها یک نکته بارز دارند و آن اینکه یکی از بهترین محل‌های اقامت برای آنهایی است که می‌خواهند تنها سفر کنند؛ در شهر واقع شده و تعدادی اتاق، سالن غذاخوری- به اندازه‌ای که بتواند غذای ساکنان اتاق‌ها را تامین کند- کتابخانه، سالن ‏مطالعه و اتاق تلویزیون در آن پیش‌بینی و آماده شده است. اتاق‌های پانسیون معمولاً یا هیچ امکاناتی ندارد یا کمترین و اولیه ترین ‏امکانات را داراست. عموماً در اتاق‌های پانسیون حمام اختصاصی وجود دارد. پانسیون اتاق را به صورت ماهانه ‏یا سالانه اجاره می‌دهد و مشتریان دیگری را از خارج هتل برای صرف غذا نمی‌پذیرد. بر همین اساس، معمولاً سالن غذاخوری ‏پانسیون فقط در حد نیاز اتاق‌ها در نظر گرفته می‌شود. در پانسیون‌ها مقررات خاصی وجود دارد و مسافران باید در ‏ساعات معینی برای صرف صبحانه، ناهار و شام سر میز حاضر شوند و تا ساعت مشخصی نیز درِ ورودی پانسیون باز است.‏ البته این امکانات در تمامی پانسیون‌ها مشترک نیست و برخی از آنها مجهزتر و برخی دیگر ساده‌تر هستند.‏

هتل آپارتمان- ‏Apartment Hotel‏

هتل مکانى است براى اقامت تا در آن از مسافر پذیرایى شود. حال اگر امکان پذیرایى در هتل کاهش یابد، هتل آپارتمان شکل می‌گیرد. در هتل آپارتمان‌ها وسایل آشپزى وجود دارد و نیازى به رستوران احساس نمى‌شود. اقامت در هتل آپارتمان بسیار شبیه ‏اجاره آپارتمان است با این تفاوت که قرارداد اجاره‌ای وجود ندارد و مسافر هر وقت بخواهد می‌تواند با هتل تسویه‌حساب ‏و آنجا را ترک کند. برخلاف هتل‌ها که قوانین سختی دارند، هتل آپارتمان‌ها دارای انعطاف‌پذیری بالایی هستند و ‏انواع بسیار متفاوتی دارند. معمولاً شبیه هتل‌ها ساخته می‌شوند و دارای تعداد زیادی آپارتمان هستند. دوره اقامت در آنها ‏بسیار متفاوت و از چند روز تا چند ماه متغیر است. معمولاً قیمت آنها از هتل‌های هم‌ردیف پایین‌تر است و مسافرانی که در ‏آن اقامت می‌گزینند آن را به مثابه خانه خود می‌انگارند که موقتاً از محل اصلی زندگی آنها به دور است. بنابراین هر آنچه در ‏خانه فراهم است ممکن است در هتل آپارتمان نیز پیدا شود. ‏

صنعت هتلداری

‏ریزورت هتل- ‏Resort Hotel‏

ریزورت هتل‌ها یا هتل‌های مخصوص استراحت‌، دارای امکاناتی لوکس هستند که معمولاً در کنار ساحل، چشمه‌های آب‌گرم یا ‏جاذبه‌هایی نظیر پیست اسکی و طبیعت بکر واقع شده‌اند. تفاوت ریزورت‌ها و هتل‌ها در موقعیت آنها، امکانات، تفریحات و ‏خدماتی است که ارائه می‌شود. ریزورت‌ها معمولاً فضای بزرگ‌تری نسبت به هتل‌ها دارند و تفریحات متنوع‌تری را در اختیار ‏مهمانان‌شان قرار می‌دهند؛ از جمله پارک آبی یا استخرهای بزرگ روباز.‏ ‏ ‏‏‏ ‏

خدمات U All و FB چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت خدمات هم از دیگر مواردی است که می‌‌تواند برای شما سوال ایجاد کند؛ اینکه مثلاً فرق خدمات All با FB چیست. در ادامه تفاوت این خدمات را هم توضیح می‌دهیم.

هتل

All Inclusive

در این نوع اتاق هزینه پرداختی شامل تمام وعده‌های موجود، همه نوع نوشیدنی و میان‌وعده‌ها تا ساعت 23 شب می‌شود. این نوع اتاق مخصوص کسانی است که علاقه چندانی به ماجراجویی و گشت زدن در داخل شهر ندارند و هدف از سفر را استراحت‌مطلق قرار داده‌اند. این نوع خدمات معمولاً در هتل‌های ساحلی و ریزورت‌ها ارائه می‌شود.

Full Board

در اتاق فول برد هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید صبحانه، ناهار و شام را در بر می‌گیرد و برای خوردن نوشیدنی و میان‌وعده‌ها باید پول پرداخت کنید.

Half Board

با رزرو یک اتاق HB می­‌توانید به غیر از صبحانه رایگان از یک وعده دیگر (به اختیار ناهار یا شام) نیز بهره‌مند شوید. این خدمات برای افرادی که دوستدار ماجراجویی و گشت‌زنی در طول روز هستند و تمایل دارند بعد از یک گشت‌زنی شام را در هتل خود صرف کنند مناسب به نظر می‌­رسد.

قیمت هتل

Bed and Breakfast

همان‌طور که از معنای این نوع اتاق پیداست، تنها می‌­توان از صبحانه هتل به صورت رایگان استفاده کرد و برای استفاده از سایر وعده‌ها و میان‌وعده‌ها هزینه‌ی مربوط باید پرداخت شود. این خدمات متداول‌ترین نوع خدمات در هتل‌هاست.

هتل تهران

Self Catering

این نوع اتاق‌ها آشپزخانه‌ای کوچک دارند که به لوازم آشپزی و ظروف غذاخوری مجهز است. انتخاب این اتاق برای کسانی که دوست دارند هر وقت دل‌شان می­‌خواهد غذای خود را بپزند و بخورند و همچنین برای کسانی که دارای بودجه محدود در سفر هستند و نمی‌خواهند پول‌های خود را در رستوران‌ها خرج کنند مناسب است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها