کد خبر: 385931
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۱ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از لیگ جهانی کاراته وان امارات گزارش می‌دهد:

یک طلا، یک نقره و 4 برنز، سهم ایران از رقابت‌های کاراته وان دوبی/ شیما آل‌سعدی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت/ بهمن عسگری: با کسب سهمیه المپیک مسئولیتم سنگین‌تر شده است/ سارا بهمنیار: رقیب آسان در لیگ جهانی کاراته وان معنا ندارد

بهمن عسگری گفت: از اینکه توانستم اولین المپیکی کاراته ایران شوم بسیار خوشحالم و افتخار می‌کنم که به عنوان عضوی از جامعه بزرگ کاراته ایران به رقابت‌های المپیک راه پیدا کرده‌ام. راه سخت و طولانی‌ای پشت سر گذاشتیم و خانواده‌ام سختی‌های زیادی را تحمل کردند. خدا را شکر در آخر زحمات خودم و کادر فنی نتیجه داد و به سهمیه المپیک رسیدم.

یک طلا، یک نقره و 4 برنز، سهم ایران از رقابت‌های کاراته وان دوبی/ شیما آل‌سعدی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت/ بهمن عسگری: با کسب سهمیه المپیک مسئولیتم سنگین‌تر شده است/ سارا بهمنیار: رقیب آسان در لیگ جهانی کاراته وان معنا ندارد
کد خبر: 385931
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۱ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ دومین مرحله لیگ جهانی کاراته وان سال 2020 در امارات با حضور 571 کاراته‌کا از 85 کشور برگزار شد و نمایندگان ایران در 2 بخش زنان و مردان با کسب یک طلا، یک نقره و چهار برنز به کار خود پایان دادند ( بیشتر بخوانیم ).

شیما آل‌سعدی توانست با هدف‌گذاری برای این مسابقات آماده شود و نسبت به بقیه عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته است.

اما ایران در این رقابت‌ها و در بخش زنان یک شگفتی آفرید؛ شیما آل‌سعدی در وزن 61- کیلوگرم با غلبه بر رقیبانش به فینال این رقابت‌ها راه یافت و هرچند موفق به کسب مدال طلا نشد، اما قابلیت‌های خود را با وجود عدم حضور در اردوهای تیم ملی اثبات کرد.

شیما آل‌سعدی عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته است

راضیه جلیل‌پور، مربی کاراته زنان، صعود شیما آل‌سعدی به فینال را عملکردی خارق‌العاده خواند. این مربی کاراته به اعتمادآنلاین گفت: «شیما اصلاً در اردوها حضور نداشته و این مساله بسیار جالب است؛ اینکه کسی که در اردو نبوده و از امکانات فوق‌العاده اردوها و آکادمی شامل حقوق، لباس، کفش پزشک، فیزیوتراپ، روانشناس و حریفان قدر اردوی تیم ملی بهره‌مند نبوده اما این نتیجه عالی را کسب کرده است. تا به حال سابقه نداشته که ما در وزن 61- کیلوگرم بتوانیم چنین رقبای سرسختی را شکست دهیم. همه می‌دانند که نزدیک به یک سال است شیما آل‌سعدی در شهر خودش تمرین می‌کند و هزینه‌ها را هم هیات کاراته فارس می‌پردازد. خود او هم کمک کرده و توانسته با هدف‌گذاری برای این مسابقه آماده شود و نسبت به بقیه عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته است.» ( بیشتر بخوانیم )

بهمن عسگری اولین سهمیه المپیک کاراته را کسب کرد

در این رقابت‌ها بهمن عسگری کاراته‌کای وزن 75- کیلوگرم موفق به کسب اولین سهمیه المپیک رشته کاراته ایران شد.

از اینکه توانستم اولین المپیکی کاراته ایران شوم بسیار خوشحالم و افتخار می‌کنم که به عنوان عضوی از جامعه بزرگ کاراته ایران به رقابت‌های المپیک راه پیدا کرده‌ام.

عسگری در مورد این موضوع گفت: «از اینکه توانستم اولین المپیکی کاراته ایران شوم بسیار خوشحالم و افتخار می‌کنم که به عنوان عضوی از جامعه بزرگ کاراته ایران به رقابت‌های المپیک راه پیدا کرده‌ام. راه سخت و طولانی را پشت سر گذاشتیم و خانواده‌ام سختی‌های زیادی را تحمل کردند. خدا را شکر در آخر زحمات خودم و کادر فنی نتیجه داد و به سهمیه المپیک رسیدم. آرزو می‌کنم سایر نفرات در تیم‌های ملی مردان و زنان ایران نیز هر کدام که شایسته‌تر هستند به سهمیه المپیک برسند.»

بهمن عسکری

او دادامه داد: «با کسب سهمیه المپیک مسئولیتم سنگین‌تر شده و از این پس باید قدم‌هایم را محکم‌تر بردارم و با تمرکز بالا به هدفم که کسب مدال در المپیک توکیو است برسم. امیدوارم با دعای خیر مردم و خانواده‌ام و حمایت خوب مسئولان بتوانم قدم‌هایم را محکم‌تر بردارم و با تمام توان و قدرت در المپیک توکیو حاضر شوم.» ( بیشتر بخوانیم )

سارا بهمنیار: رقیب آسان در لیگ جهانی کاراته وان معنا ندارد

سارا بهمنیار، رزیتا علیپور و مهدی خدابخشی هم توانستند در این مسابقات به مدال برنز دست پیدا کنند. علیپور درباره کسب مدال نقره و راه دشوار کسب سهمیه المپیک گفت: «رقیب آسان در لیگ جهانی کاراته وان معنا ندارد. در دیدار نخست بازی سنگینی مقابل گومز اسپانیایی داشتم و با نتیجه پنج بر سه تن به شکست دادم؛ با سه پیروزی پیاپی در ادامه مسابقات موفق به کسب نشان برنز شدم و 450 امتیاز ارزشمند در راستای کسب سهمیه المپیک توکیو به دست آوردم. کاراته‌کارها برای کسب سهمیه المپیک باید طی 2 سال در 20 لیگ جهانی رقابت کنند و هفت‌خان رستم را پشت سر بگذارند. حفظ شادابی و شرایط ایده‌آل بازیکنان در کوران مسابقات انتخابی بسیار حائز اهمیت است.» ( بیشتر بخوانیم )

سارا بهمنیار

سارا بهمنیار در دیدار رده‌بندی رقابت‌های لیگ جهانی کاراته دوبی 2020 با پیروزی مقابل آیچا سیاح از مراکش به نشان برنز این رقابت‌ها دست‌ یافت.

مسیر دشوار کسب سهمیه المپیک

بر اساس بخشنامه اعلام‌شده از سوی فدراسیون جهانی، کسب سهمیه المپیک در سه مرحله صورت می‌گیرد و هر کشور تنها می‌تواند یک نماینده در هر رده معرفی کند.

مرحله نخست: چهار نفر برتر رنکینگ

بر اساس رتبه‌بندی نهایی که تا پایان روز 18 فروردین 99 (6 آوریل 2020) محاسبه می‌شود، چهار نفر برتر رنکینگ در هر رده به المپیک راه پیدا می‌کنند؛ با این تفاوت که در اوزان ترکیب‌شده 50-، 55-، 68- و 68+ که به واقع برای المپیک به 2 وزن 55- و 61+ کیلوگرم تبدیل می‌شود، در هر وزن 2 نفر اول انتخاب می‌شوند. در وزن 61- کیلوگرم زنان نیز نفرات انتخاب‌شده چهار نفر خواهند بود.

در بخش مردان نیز در اوزان 60-، 67-، 84- و 84+ کیلوگرم مجموعاً هشت نفر انتخاب می شوند تا در نهایت در قالب 2 وزن المپیکی 67- و 75+ کیلوگرم هشت کاراته‌کا انتخاب شوند. در وزن75- کیلوگرم نیز چهار نفر گزینش می‌شوند؛ ضمن اینکه در کاتای انفرادی نیز چهار نفر برتر رنکینگ بلیت سفر به توکیو را دریافت خواهند کرد.

مرحله دوم: حضور در رقابت کسب سهمیه المپیک

نفراتی که نتوانستند از طریق مرحله نخست، سهمیه ورود به المپیک را به دست آورند باید در مسابقاتی که از 19 اردیبهشت‌ماه 99 به مدت 2 روز در اوزان المپیکی (55-، 61- و 61+ کیلوگرم) برای زنان و اوزان 67-،75- و 75+ کیلوگرم برای مردان و همچنین کاتای انفرادی به میزبانی پاریس فرانسه برگزار می‌شود به روی تاتامی بروند.

در این مرحله سه نفر (نفرات اول تا سوم) هر رده سهمیه حضور در رقابت‌های المپیک را دریافت خواهند کرد.

مرحله آخر: برترین‌های قاره‌ای

آخرین مرحله کسب سهمیه رقابت‌های قاره‌ای است.

فدراسیون جهانی در این مرحله برای هر یک از سه قاره آسیا، اروپا و اقیانوسیه 2 سهمیه و برای 2 قاره آفریقا و آمریکا هر یک سه سهمیه در نظر گرفته است.

تعداد نفراتی که از طریق رقابت قاره‌ای می‌توانند سهمیه کسب کنند در مجموع 12 نفر خواهد بود (6 نفر در بخش زنان، 6 نفر در بخش مردان).

در رقابت‌های قاره‌ای نفرات طلایی در اولویت هستند، اما اگر طلایی‌ها از مراحل پیشین موفق به کسب سهمیه شده باشند، اولویت به دارندگان نقره یا در مرحله بعد برنز تعلق خواهد گرفت.

کاراته ایران جزو معدود رشته‌هایی است که شانس کسب سهمیه کامل یعنی 6 سهمیه المپیک را دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها