کد خبر: 385955
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۱۵:۴۸:۰۰
| |

صادق زیباکلام به مصاحبه اعتمادآنلاین با غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز واکنش نشان داد

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران به مصاحبه اعتمادآنلاین با غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز واکنش نشان داد.

صادق زیباکلام به مصاحبه اعتمادآنلاین با غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز واکنش نشان داد
کد خبر: 385955
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۱۵:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران به مصاحبه اعتمادآنلاین با غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز واکنش نشان داد.

متن پیام صادق زیباکلام به شرح زیر است:

«جناب حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی روحانیت مبارز


با سلام و تحیات

درمصاحبه ای با سایت اعتماد آنلاین گلایه ازعدم شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس فرموده بودید. ازجمله عدم شرکت بنده را باعث ناامیدی وسردشدنِ انتخابات خوانده وآن را موجب خسران به منافع ملی دانسته بودید. گمان نمی کنم نیازی به توضیح باشد که اصلاح طلبان درکل و بنده بالاخص همواره طرفدارسرسخت شرکت درانتخابات بوده‌ایم. این جمله را بارها گفته‌ام که برای اصلاح کشور چاره‌‌ای بجزشرکت درانتخابات نداریم؛ علیرغم همه کاستی‌هایی که انتخابات در ایران با آن روبروست. سه ماه شهر به شهر و دانشگاه به دانشگاه رفتم و بسیاری را که مردد بودند درانتخابات شرکت کنند"هل دادم" بسمت صندوق رای. اما جنابعالی وهمفکرانتان دربخش انتصابی آنچنان بلایی برسرِبخش انتخابی که مشروعیتش را برخلاف بخش انتصابی از رای مردم میگیرد آوردید وآنچنان انتخابات را خوار و ذلیل و بی اعتبار نمودید که بارها ظرف سه سال گذشته گفته‌ام نمیتوانم درچشم هموطنانم که بدعوت من درانتخابات شرکت کردند نگاه کنم.

جناب مصباحی مقدم بزرگوار، اگراحدی از آن 24 میلیونی که به آقای روحانی رای دادند یا درانتخابات 94 شرکت کردند از جنابعالی بپرسند که کدام یک ازسیاست‌های نظام درنتیجه انتخابِ آقای روحانی یا مجلس تغییر پیداکرد، چه پاسخی به آنها می‌دهید؟ به آنها می‌فرمایید کدام تغییردرسیاست‌های خارجی، داخلی، اقتصادی، نظامی، قضایی یا امنیتی کشور در نتیجه رفتنِ شما بپای صندوق رقم خورد؟

تنها فایده انتخابِ روحانی و مجلسِ دهم آن شد که بشوند گلگیرِبخشِ انتصابی و بار همه ناکارآمدی‌های آن بخش برسرشان ریخته شود.

جنابعالی و همفکرانتان چشمانتان را سالهاست برروی همه این واقعیتها فروبسته‌اید و همچنان انتظاردارید هر طور که با مردم رفتار کردید آنها همچنان مشتاقانه بپای صندوق بروند. اگرهم کسی اما و اگری بگوید متهمش می‌نمایید به [«ناامید کردن مردم»، «ریختن آب به آسیاب دشمن»، «تشخیص ندادن شرایط حساس کنونی کشور» و..]


جناب حجت الاسلام مصباحی مقدم عزیز، روحانیت مبارز و سایر جریانات سنتی دیگر هم نقش چندانی درمجلس یازدهم نخواهندداشت. مجلس یازدهم مبارک باشد بر جریانات تندرو که درغیاب طبقه متوسط، بسیاری ازساکنین شهرهای بزرگ بالاخص جوانان و اقشار و لایه‌های تحصیلکرده‌تر جامعه، ازهم اکنون پیروز این انتخابات هستند.


ایام بکام باد


صادق زیباکلام


بیست و نهم بهمن ماه 98»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها