کد خبر: 385962
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۷ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

تهرانگردی، چشم‌اندازی زیبا برای بعد از رفتن کرونا

عید امسال با تمام عیدهایی که قبلا تجربه کردیم، متفاوت است. امروز رسالت و وظیفه اجتماعی ما حکم می‌کند که در خانه بمانیم. با این وجود بازهم سراغ ما می‌آید. وقتی که کرونا برود حتما برنامه‌های زیادی برای انجام دادن دارید و یکی از آنها می‌تواند «تهرانگردی» باشد.

تهرانگردی، چشم‌اندازی زیبا برای بعد از رفتن کرونا
کد خبر: 385962
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۷ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نیلوفر حامدی- شکی نیست که عید امسال با تمام عیدهایی که قبلا تجربه کردیم، متفاوت است. امروز رسالت و وظیفه اجتماعی و اخلاقی و انسانی ما حکم می‌کند که در خانه بمانیم و جز به منظور انجام کارهای بسیار ضروری و خرید مایحتاج منزل از خانه خود خارج نشویم. با این وجود یادمان نرفته که 6 ماه ابتدای سال آغاز شده است. روزها بلند شدند و تعطیلات بازهم سراغ ما می‌آید.

وقتی که کرونا برود حتما برنامه‌های زیادی برای انجام دادن دارید و یکی از آنها می‌تواند «تهرانگردی» باشد.

در این گزارش می‌توانید با برخی از زیباترین نقاط گردشگری پایتخت آشنا شوید. اگر تا به حال آنها را ندیدی حتما تماشای آنها را به یکی از مهم‌ترین کارهای خود بعد از شکست کرونا تبدیل کنید.

تهران هم طبیعت سرسبز دارد

اولین مکان‌هایی که معرفی می‌کنیم مخصوص آنهایی است که تحرک و فعالیت را به یکجانشینی ترجیح می‌دهند. این افراد دوست دارند حسابی بگردند و قدم بزنند و حتی گاهی از مناظر طبیعی لذت ببرند. «دربند» یکی از بهترین فضاها برای این افراد است.

پارک

دربند

دربند نام یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شمیران در زمان‌های دور است. منطقه‌ای که در گذشته ییلاق تهران به حساب می‌آمد و عده‌ای در تابستان‌های گرم شهر به آنجا کوچ می‌کردند. حالا دیگر این منطقه جایی در دل تهران بزرگ است. جایی که یکی از مقاصد گردشگری تهران به ویژه در فصل بهار و تابستان به شمار می‌رود. پیاده‌روی و کوهنوردی در کوچه پس‌کوچه‌های دربند می‌تواند از لذت‌بخش‌ترین گذرهای شما در شهر تهران باشد.

یادتان باشد که اگر به دربند رفتید، سورتمه‌سواری جذاب و هیجان‌انگیز را از برنامه‌هایتان جا نیندازید.

دریاچه خلیج فارس

حدود هفت سال پیش بود که مجموعه خلیج‌فارس به عنوان یکی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری در تهران برجسته شد. دریاچه‌ای که سال‌ها آوازه‌ ساختش ورد زبان‌ها بود و امروز به دریاچه‌ای دنج در غرب تهران تبدیل شده است. تفریحاتی مانند قایق پدالی، دوچرخه‌سواری، چرخ فلک و... را می‌توانید در محوطه این دریاچه تجربه کنید. در مجاورت این دریاچه، مجموعه‌ای از بهترین نام‌های رستوران‌ها و کافه‌ها و برندهای کیف و کفش و لباس تهران هم وجود دارد که می‌توانید ضمن خرید کردن از خوردنی‌های باکیفیت آنجا لذت ببرید.

دریاچه خلیج فارس

پارک چیتگر

اتوبان تهران-کرج، بعد از پارک چیتگر را اگر کمی به سمت خروجی پیکان‌شهر بروید، می‌توانید به یکی از زیباترین مناظر طبیعی شهر تهران در بهار دسترسی پیدا کنید. در واقع بهار را می‌توانید به زیباترین شکل خود در این نقطه از تهران ببینید. باغ گیاه‌شناسی ملی یکی از مناطق دانش‌بنیان در زمینه نگهداری گیاهان است که می‌توان در آن گیاهانی از سراسر دنیا را از نزدیک دید. باغ صخره‌ای، باغ گیاهان دارویی، باغ سیستماتیک، باغ چین و ژاپن، حوزه خزر و پوشش گیاهی اروپا بخشی از این دنیای پر رنگ و عطر است. این مجموعه هر روز هشت صبح تا 15 پذیرای گردشگران است.

سی تیر

محله‌های قدیمی تهران مدت‌هاست که به مقصد بسیاری از تورهای تهرانگردی بدل شده است. از خیابان‌های حوالی بازار گرفته تا کوچه پس‌کوچه‌های نوفل لوشاتو و ایتالیا. در میان تمامی این محله‌ها که اگر سراغ‌شان بروید قطعاً از زیبایی آنها سرمست می‌شوید، یک محله با همه متفاوت است: خیابان سی‌تر، جایی که ایستگاه مورد علاقه غذادوستان است. سی‌تیر یکی از خیابان‌های قدیمی تهران است که امروزه هنگام گذر از آن تعداد زیادی ماشین کاروان با رنگ‌های متفاوت را در کنار آن می‌بینید. قدم زدن در این خیابان سنگفرش‌شده لذت‌بخش‌ترین و اشتهابرانگیزترین پیاده‌روی در تمام عمرتان خواهد بود.

سی تیر

عمارت‌هایی که با آنها می‌توان به تاریخ سفر کرد

نمی‌شود از تهرانگردی حرف بزنیم و کاخ‌ها را فراموش کنیم. کاخ‌ها و عمارت‌هایی که در نقاط متفاوت وجود دارند و می‌توان حسابی با آنها به تاریخ پایتخت و البته ایران سفر کرد. حتماً هنگامی که فتحعلی‌شاه قاجار دستور ساخت اقامتگاهی تابستانی را در تهران صادر می‌کرد، نمی‌دانست که حدود 200 سال بعد باغی زیبا و پرطرفدار در یکی از مناطق شلوغ و پررفت و آمد تهران بر جای خواهد گذاشت. فارغ از پیشینه‌ای که شاهان قاجار در تاریخ ایران داشته‌اند، می‌توان از این شاه قاجار بابت ساخت عمارت بهشتی تابستانی‌اش تشکر کرد.

باغ نگارستان

باغ نگارستان جایی دنج و سرشار از روح و طراوت است که اگرچه امروزه تنها بخشی از آن قابل بازدید است، اما می‌تواند از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی تهران در نوروز باشد. در بخشی از باغ موزه مکتب کمال‌الملک، نقاشی‌های علی اسفرجانی و موزه مردم‌نگاری دایر است. پس از آنکه به قدر کافی در تاریخ موزه پرسه زدید و در باغ گشتید، در کافه روحی خستگی از تن بگیرید و طعم‌های منحصربه‌فرد آن را امتحان کنید.

کاخ گلستان

کاخ نیاوران

همچنین کاخ نیاوران، کاخ سعد‌آباد موزه معاصر، موزه آبگینه، موزه پول و موزه جواهرات همه می‌توانند جزو مقاصد گردشگری در ایام نوروز باشند.

موزه

آخرین گزینه‌ها

اگر به تمامی این مناطق سر زدید و هنوز فرصت داشتید، می‌توانید گشت‌زنی در برج میلاد، قدم زدن در بام تهران و وقت گذراندن در چندین پارک ویژه مثل پارک ملت، پارک آب و آتش و پارک ساعی را هم به برنامه‌های خود اضافه کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها