کد خبر: 386007
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۱ ۰۹:۱۰:۳۲
| |

خامسی، معاون وزیر نیرو:

میزان بارش‌های کشور به 158.9 میلیمتر رسید

قاسم تقی‌زاده خامسی معاون وزیر نیرو گفت: میزان بارش‌های کشور به 158.9 میلیمتر رسیده که نسبت به پارسال با بارش 183.6 میلیمتری، رشد منفی داشته است.

میزان بارش‌های کشور به 158.9 میلیمتر رسید
کد خبر: 386007
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۱ ۰۹:۱۰:۳۲

اعتمادآنلاین| قاسم تقی‌زاده خامسی معاون وزیر نیرو گفت: پرشدگی سد‌های کشور در بهمن به 54 درصد رسیده که نسبت به دی از رشد یک درصدی برخودار شده است.

او ادامه داد: حجم آب موجود در مخازن سد‌های کشور تا 25 بهمن ماه در حالی به رقم 27 میلیارد و 23 میلیون متر مکعب رسیده که این میزان پارسال 30 میلیارد و 61 میلیون متر مکعب بوده و این امر حکایت از منفی بودن حجم ذخیره آب در سد‌ها است.

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: ظرفیت کل سد‌های کشور بر اساس تازه‌ترین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران 50.5 میلیارد متر مکعب است.

تقی زاده خامسی تصریح کرد: در حال حاضر کل آب ورودی به سد‌ها در سال آبی جاری (از ابتدای مهر امسال تا پایان شهریور 99) در حالی 14 میلیارد و چهار میلیون متر مکعب گزارش شده که نسبت به پارسال در همین بازه زمانی 24 میلیارد و 57 میلیون مترمکعب ورودی داشتند و این امر نشان از کاهش ورودی سد‌ها با وجود افزایش بارش‌ها در کشور است.


او اضافه کرد: میزان خروجی آب از سد‌ها در بهمن به 15 میلیارد و 48 میلیون متر مکعب رسید و این درحالی است که پارسال 13 میلیارد و 99 میلیون متر مکعب خروجی آب از سد‌ها بوده که بیانگر افزایش میزان آمادگی آن‌ها برای روبه رو شدن با سیلاب‌های احتمالی است.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: اکنون میزان بارش‌های کشور به 158.9 میلیمتر رسیده که نسبت به پارسال با بارش 183.6 میلیمتری رشد منفی داشته که این نشان دهنده چرایی کاهش حجم ورودی به سد‌ها است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها