فعالیت سامانه بارشی از امروز در کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

فعالیت سامانه بارشی از امروز در کشور
کد خبر: 386020
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۱ ۰۹:۳۱:۵۱

اعتمادآنلاین| صادق ضیائیان گفت: بر اساس نقشه‌های آینده نگری با فعالیت سامانه بارشی امروز (پنجشنبه) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز، جنوب و به تدریج در شمال شرق بارش پیش بینی می‌شود که بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه است.

وی با بیان اینکه شدت بارش همراه با احتمال ریزش تگرگ در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و مناطقی از غرب کشور است، گفت: همچنین تا ظهر امروز در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک رخ می‌دهد.

ضیائیان ادامه داد: جمعه این سامانه در شمال شرق کشور موجب بارش برف و باران و در سواحل شرقی دریای خزر موجب بارش پراکنده باران شده و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعد از ظهر شنبه تا اواسط یکشنبه با عبور سامانه به نسبت ضعیف و سریع بارشی، در مناطقی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی بارش پراکنده برف و باران روی می‌دهد، گفت: از بعدازظهر دوشنبه با ورود یک سامانه بارشی فعال دیگر در غرب شاهد بارش برف و باران در دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی، مرکز و جنوب غرب کشور خواهیم بود که البته شدت آن بر روی دامنه‌های زاگرس مرکزی و غرب کشور خواهد بود.

وی افزود: از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط شرق و جنوب شرق با گرد و خاک همراه خواهد بود و نواحی مرکزی خلیج فارس نیز از بعدازظهر پنجشنبه و روز جمعه مواج است.

ضیائیان در مورد وضعیت هوای تهران نیز با بیان اینکه دمای تهران افزایش می‌یابد، گفت: برای روز پنجشنبه آسمانی ابری همراه با بارش باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود همچنین در روز جمعه آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها