خرید و فروش 3 اوراق مالی جدید در بورس، از مالیات معاف شد

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، خرید و فروش «اوراق جعاله»، «اوراق وکالت» و «اوراق بیمه اتکایی» در بورس از مالیات معاف شد.

خرید و فروش 3 اوراق مالی جدید در بورس، از مالیات معاف شد
کد خبر: 386048
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۱ ۱۰:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| در بخشنامه‌ای که محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی به ادارت کل امور مالیاتی ابلاغ کرده، خرید و فروش سه ابزار نوین بازار سرمایه شامل «اوراق جعاله»، «اوراق وکالت» و «اوراق بیمه اتکایی» در بورس به عنوان اوراق بهادار معاف از مالیات اعلام شده است.

گفتنی است سازمان بورس و اوراق بهادار نیز این بخشنامه را تأیید کرده و تعریفِ اوراق بهادارِ مذکور را به شرح زیر اعلام کرده است:

اوراق جعاله: اوراق بهادارِ با نامی است که نشان دهنده مالکیت مشاعِ دارندگان آن در کلیه حقوق حاصل از قرارداد جعاله برای نهاد واسط و به وکالت از صاحبان اوراق است که امکان خرید و فروش در بورس یا خارج از آن را دارند.

اوراق وکالت: اوراق بهادارِ با نام و قابل نقل و انتقال است که نشان دهنده مالکیت مشاع دارنده آن در دارایی‌ها، کالاها، خدمات، پروژه معین یا حقوق و منافع ناشی از انجام فعالیت‌های اقتصادی مشخص است و بر مبنای قرارداد وکالت منتشر شده و قابل خرید و فروش در بورس یا خارج از آن است.

اوراق بیمه اتکایی: اوراق بهادار با نامی است که نشان دهنده مشارکت دارندگان آن در حقوق و تعهدات حاصل از قراردادهای بیمه اتکایی و تأمین سرمایه مورد نیاز جهت پذیرش تمام یا بخشی از سبد ریسک بیمه‌ای بوده و امکان خرید و فروش در بورس یا بازارهای خارج از آن را دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها