طراحی برنامه کنترل طلاق بهزیستی برای 5 سال بعد از ازدواج

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از طراحی برنامه کنترل طلاق در کنار دیگر برنامه‌های موجود در این زمینه خبر داد و گفت: این سازمان برنامه ارتقای کیفیت زندگی و تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری و کنترل طلاق را طراحی کرده که می‌تواند پنج سال بعد از ازدواج را پوشش دهد.

طراحی برنامه کنترل طلاق بهزیستی برای 5 سال بعد از ازدواج
کد خبر: 386239
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۰۸:۳۷:۵۳

اعتمادآنلاین| بهزاد وحیدنیا افزود: این برنامه برای پیشبرد، به پشتیبانی و تامین منابع نیاز دارد و سازمان برنامه و بودجه در این زمینه توجیه و این برنامه به وزارت کشور ارسال شده است.

وی ادامه داد: طی این برنامه، عوامل محافظ در برابر آسیب طلاق شناسایی شده و در برنامه مداخله‌ای بهزیستی قرار می گیرد.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: فعالیت بهزیستی برای پیشگیری از طلاق مبتنی بر چند محور از جمله محور آموزشی است؛ اقدامات آموزشی متکی بر رویکردهای مورد نیاز است؛ ‌به طور مثال اکنون مراکز بهزیستی، آموزش های پیش از ازدواج را مبتنی بر استانداردهای آموزشی جهانی، ایرانیزه و معرفی کرده است.

وحیدنیا افزود: سازمان بهزیستی کشور برای کنترل و کاهش میزان طلاق، ارائه خدمات روانشناختی را در کشور توسعه داده و برای مراکز تخصصی ازدواج و خانواده، مجوز صادر می کند. همچنین مراکز همکار را با مراکز قضایی و دعاوی خانواده تقویت کرده و برنامه های آموزشی ارائه می کند.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور برای افرادی که سرپرست موثر ندارند نیز برنامه های حمایتی جدی دارد و نگاه اجتماع محور به برنامه ریزی ها اضافه شده تا برآن اساس خانواده را در تعامل با محیط اطراف فعال کرده و افراد را تبدیل به انسان های تاثیرگذار کند.

مدیرکل مشاوره و امورروانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: مسئولیت اجتماعی افراد در برنامه اجتماع محور مورد توجه قرار گرفته و به نیازهای اجتماعی خانواده مانند فرزندپروری، انتخاب، آگاهی مربوط به دوره بلوغ و نوجوانی و زندگی زوج ها در پنج سال اول زندگی، پرداخته شده است.

وحیدنیا با اشاره به بومی سازی اقدامات آموزشی و روانشناختی افزود: این برنامه ها در تمام کشور در حال انجام است و برای اولین بار در کشور، نیازهای بومی، پایه محور طرح آموزشی قرار می گیرد تا آموزش ها براساس نیازهای افراد بومی باشد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون سه هزار و 159 مرکز مشاوره سلامت روان محلی و 560 مرکز در تعامل با قوه قضائیه در کشور فعالیت دارند.

وحیدنیا همچنین از راه اندازی سامانه آموزش مداوم روانشناسان خبر داد که تنها سیستم نظارتی متمرکز مراکز مداخلات تخصصی است و زیرساخت آن در 26 استان فراهم شده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سال 95 در راستای لایحه برنامه ششم توسعه، سازمان بهزیستی کشور را مکلف کردند در راستای کنترل و کاهش نرخ طلاق به 20 درصد طی پنج سال آینده اقدام کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها